Producătorul de camioane și autobuze „made in Maramureș”, ATP Trucks Automobile, lansează pe piață un nou cap tractor care se va adăuga gamei Truston și autobuzului e-UpCity.
Cu doi ani în urmă, în vara anului 2019, grupul ATP din Baia Mare deșinut de Mircea Cirț, prezenta primul său produs, camionul Truston. Pe atunci, acesta amintea că povestea camioanelor Truston „a început acum doi ani, după ce, timp de 34 de ani am visat să fac o basculantă”.
Visul șefului ATP Group a devenit realitate pe 28 august 2019, atunci când, la Baia Mare, a avut loc lansarea oficială a autovehicului de transport rutier ATP Trucks Truston. Acesta permitea confirgurarea atât în varianta de basculantă cât și în cea de betonieră.
Ulterior, în primăvara acestui an, același producător a prezentat un produs neașteptat, autobuzul electric e-UpCity, vehicul pe care încearcă în prezent să îl distribuie pe piață.
În această lună, aceeași companie din Baia Mare a anunțat intrarea în producție a primului facelift pentru camionul Truston 8×4, dar și includerea unui nou produs în portofoliu: capul tractor Truston cu cabină low şi high roof. De altfel primul cap tractor 4×2 high roof a ieșit deja de pe linia de producție și intră acum în procesul de testare în vederea omologării.
ATP Trucks Automobile, fără stoc și cu 100 de comenzi
„Toate cele 50 de camioane produse de noi pânâ în prezent au fost vândute. Pe acest segment am înregistrat o cifră de afaceri de 4,3 milioane euro. Etapa facelift ne găsește fără camioane în stoc, însă cu peste 100 de comenzi ferme din partea clienților. Truston este soluția excelentă nu doar în cariere și balastiere ci și în domeniul construcțiilor de drumuri, civile, hidrotehnice. Am livrat camioanele noastre spre clienți care acoperă toate aceste segmente de activitate”, a declarat Lucian Varga , directorul general al ATP Trucks.
Cea mai importantă caracteristică a Truston rămâne rezistenţa. Varianta 8×4 este construită pe două profile în C, 8 + 7 mm, puse unul într-altul, ceea ce crește semnificativ rezistența șasiului. Sistemul de suspensie prevede arcurile cu 11 foi pe față (25 cm) și 13 foi pe spate (30 cm). Motorul este Powered by Weichai, producător mondial de top al motoarelor comerciale diesel de peste 6.000 cmc.
„Pe măsură ce am avansat cu producția și, mai ales, cu vânzarea, ne-am dat seama că putem mai mult. Dacă pe piața de profil se practică dotarea camioanelor cu cabine simple și ieftine, iată că noi putem să asigurăm cabine moderne, de top, fără depășirea bugetelor”, a continuat Lucian Varga.
Lucrând la procesul de înnoire și dezvoltare a portofoliului, ATP Trucks punctează și ieșirea de pe linia de producție a primul cap tractor Truston 4×2.
Primele informații arată că Truston 4×2 este propulsat de motorul WP13.480E63 Euro6 Diesel (Powered by Weichai). Șasiul este realizat pe profilul de 9 mm, axele față – 7,5 t, axele spate – 13 t, rezervorul are 600 l, iar sistemul de frânare este definit de tehnologia Wabco. Opțional, produsul poate fi configurat cu cutie automată, cutie AMT (Automatic Mechanic Transmission) sau cutie manuală. Alte dotări pe care producătorul le poate monta suplimentar sunt PTO, retarder, sistem de încălzire auxiliară, sistem de climatizare în staționare și un kit aerodinamic.
„Cap tractorul Truston 4×2 a venit ca un răspuns la cererea pieței, pretabil segmentului construcţii, transport mărfuri speciale dar și generale. Experiența noastră s-a consolidat odată cu producția și comercializarea primelor produse Truston foarte bine asimilate în piață și iată că am avut nevoie de mai puțin de doi ani pentru a veni cu un nou produs. Primul cap tractor 4×2 high roof a ieșit de pe linia de producție și intră în procesul de testare în vederea omologării. Vă vom ține la curent”, a încheiat Lucian Varga.
– Autobuzul electric asamblat la Baia Mare a fost lansat oficial
– Camioane Ford Trucks în centrele ATP Motors
Comentați?