Potenţial de flotă. Test cu Honda Civic Elegance

Honda Civic nu este un automobil foarte accesibil în cazul flotelor, dar poate fi o soluţie excelentă pentru parcurile auto cu pretenţii; mai ales că acum oferă şi o motorizare diesel foarte performantă. Am testat versiunea facelift.



potential-de-flota-test-cu-honda-civic-elegance-floteauto

Civic este un automobil japonez, construit în Anglia pentru gusturile europenilor. Am vrut să vedem cum se descurcă samuraiul după facelift, într-o versiune diesel. În urma faceliftului, a fost modificat aspectul luminilor de zi, integrate mai armonios în faruri, spoilerul şi eleronul din spate au fost redesenate, iar pe portieră au fost montate standard bandourile de protecţie care anterior erau opţionale.

potential-de-flota-test-cu-honda-civic-elegance-floteauto
Foto: Bogdan Paraschiv

La interior au fost integrate câteva elemente vizuale noi, pentru a împrospăta aspectul, iar noi materiale îl apropie mai mult de concurenţii europeni. Soluţia constructivă cu rezervorul de motorină împins în faţa habitaclului este bună pentru că Civic este un campion al spaţiului, cu un portbagaj gigant (mai ales dacă nu se montează o roată de rezervă) – 477 l, cât un break – şi cu ingeniosul sistem revoluţionar Magic Seats, care-ţi permite să transformi partea din spate în spaţiu de cargo.

 potential-de-flota-test-cu-honda-civic-elegance-floteautoTotuşi, treaba cu rezervorul are şi un aspect mai puţin simpatic, poziţia la volan, chiar şi în punctul cel mai jos al scaunului, fiind prea înaltă pentru o compactă. Ştiu, totodată, că pentru unii care tind către crossovere, e o chestie apreciabilă.

Motorul de sub capotă, o unitate de 1,6 litri şi 120 CP, trebuie să lupte la baionetă cu ceea ce oferă concurenţa. Şi nu este deloc simplu. Acesta funcţionează destul de liniar, silenţios şi economic; îi lipseşte o oarecare flexibilitate, poate şi din împerecherea cu transmisia care urmăreşte cu scop precis latura cumpătată a vieţii la volan. Am apreciat sistemul de direcţie recalibrat, mai rapid şi mai precis decât înainte, dar şi gradul de confort oferit de noile reglaje suferite de sistemul de amortizare.

 potential-de-flota-test-cu-honda-civic-elegance-floteauto
Calitatea interiorului nu ar mai trebui să mire pe nimeni. Sistemul Magic Seats nu are rival

În contrapartidă, Honda Civic s-a cizelat mult, a mai lăsat să se piardă din ţinuta de drum sportivă. Este mai apropiată de nevoile şi dorinţele europenilor, iar alinierea aceasta poate fi importantă pentru cifrele de vânzări. Cert e că Civic este din ce în ce mai bun, însă adoptând tendinţe din ce în ce mai generalizate în segmentul compact. Dacă, totuşi, e preferată o motorizare pe benzină, într-o echipare similar, Honda are oferta White Edition pentru motorul de 1,8 litri şi 140 CP, cu un preţ de 14.990 EURO fără TVA (18.588 cu taxe). Dintre dotările standard punctăm: City brake active system, sistem de climatizare cu 2 zone, scaune faţă încălzite, Cruise Control, cameră video pentru mers inapoi, sistem hands free cu Bluetooth, jante din aliaj de 17”, volan şi schimbător de viteze îmbrăcate în piele.

Verdict

Sunt puţine motive pentru care nu ai opta pentru o Honda Civic, fie că discutăm despre automobilul personal sau de cel de companie. Modelul de faţă încă mai păstrează din calităţile care au construit aura automobilelor japoneze. Dacă versiunea diesel este prea scumpă, Honda România are oferte foarte bune pentru motorizarea 1.8 l, benzină.

 

 

Adaugati comentariu