Advertisement

poduri
Home Infrastructură Podul suspendat de la Brăila, gata în 2022?

Podul suspendat de la Brăila, gata în 2022?

Ministrul Transporturilor a anunţat astăzi că a fost semnat contractul de realizarea Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, o investiţie al cărui termen de finalizare este de 48 de luni. Costul total se ridică la 434 milioane de euro.

Constructorul podului este asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd., valoare contractului fiind de 1,995.miliarde de lei, fără TVA..

Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 120 luni.

Asocierea va trebui să proiecteze şi să construiască două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală.

Podul suspendat, va avea o lungime totală de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Best Electric Car 2025 Romania

Articole similare

Chiribiș - Biharia
Infrastructură

Autostrada Transilvania A3. CNIR a emis ordinul de începere a proiectării pe lotul Chiribiș – Biharia

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis, miercuri, ordinul de începere...

Miercurea Nirajului
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Începe construcția secțiunii Tg. Mureș – Miercurea Nirajului

Din data de 15 mai pot începe lucrările pentru construcția secțiunii Târgu...

Târgu Frumos
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Noul termen pentru depunerea ofertelor destinate tronsonului Târgu Neamț – Târgu Frumos

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că termenul limită pentru...