Proiectul Splaiul Independenţei – Ciurel are finanţare asigurată

După ce Asociaţia Pro Infrastructura a acuzat Primăria Capitalei că proiectul Splaiul Independenţei-Ciurel nu va fi finalizat nici în acest an, Municipalitatea spune că acesta va fi gata în noiembrie 2018.



ciurel

Potrivit Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), proiectul „Penetraţie Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti – Piteşti” este un proiect demarat în urmă cu mai mulţi ani, care atunci când a fost preluat de actuala administraţie era complet blocat din cauza plăţilor neefectuate şi a problemelor cu consultantul.

La nivelul PMB s-a constituit un grup de lucru care a revizuit întregul proiect, plăţile restante către constructor
au fost efectuate şi s-au prevăzut bani în buget pentru ca lucrările să poată continua.

Pe lângă problemele de ordin financiar care au fost soluţionate de urgenţă de actuala administraţie, cauzele care
au generat întârzieri în derularea lucrărilor au fost de natură tehnică.

„Concret, proiectul iniţial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de reţele edilitare care trebuiau
deviate pentru ca lucrările să poată continua. Nici reţelele RATB de pe amplasamentul lucrării nu au fost
prinse în proiect, în acest moment reprezentanţii regiei lucrând la devierea acestora”, spun reprezentanţii PMB.

Potrivit acestora, termenul de finalizare a obiectivului de investiţii asumat iniţial de către constructor a fost
decalat şi din cauza lucrărilor suplimentare care au vizat descărcări arheologice care au durat mai mult decât era previzionat.

În acest moment, PMB a obţinut avizul de la Ministerul Culturii privind descărcarea arheologică, iar constructorul a început lucrările la canalizarea pluvială şi alimentare cu apă, dar şi la noul traseu al conductelor
de apă industrială Cet Grozăveşti. De asemenea, s-a semnat încredinţarea către ENEL pentru relocarea şi devierea reţelelor electrice din zonă.

Termenul estimat de constructor pentru finalizarea nodului rutier este noiembrie 2018.

„Având în vedere vechimea documentaţiei în baza căreia a fost atribuită lucrarea şi problemele identificate pe
parcursul desfăşurării lucrărilor, a fost analizată adoptarea unei noi soluţii de realizare a tronsoanelor 2 şi 3 ale
acestui obiectiv, în concordanţă şi cu prevederile PMUD Bucureşti-Ilfov. Astfel, în urma grupului de lucru
format la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti cu reprezentanţi ai proiectantului şi reprezentanţi ai
Primăriei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu în imediata vecinătate, minim invaziv în privinţa exproprierilor şi
implicit a costurilor acestora, iar acest proiect va fi integrat în PUZ-ul coordonator Sector 6”, arată PMB.

Nodul suprateran „Virtuţii” este compus din podul hobanat care traversează râul Dâmboviţa şi o serie de pasaje
denivelate care asigura traversarea bulevardului Virtuţii şi conexiunile acestuia cu direcţiile principale de mers
– Splaiul Independenţei – Autostrada A1.

Asigurarea direcţiilor de mers în nodul rutier se face prin intermediul unui număr de 13 pasaje rutiere, a unui
pasaj dublu peste şoseaua Virtuţii şi a unui pod hobanat peste râul Dâmboviţa.

Podul hobanat este realizat în proporţie de aproximativ 85,5%, în timp ce întregul tronson Nod rutier „Virtuţii”
este realizat în procent de 58%.

Asociaţia Pro Infrastructură a realizat o filmare aeriană a nodului rutier Virtuţii, parte din proiectul penetraţiei
Splai-Ciurel-Autostrada A1, şi afirmă că ”şantierul înaintează cu viteza melcului”. Mai mult, reprezentanţii
Asociaţiei mai spun că proiectul este şi ”un exemplu perfect de incompetenţă şi neputinţă administrativă din
partea Primăriei Municipiului Bucureşti”.

 

Sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructura

Adaugati comentariu