Advertisement

renault
Home Piaţa auto Flotă verde Planurile Renault și diviziunea muncii

Planurile Renault și diviziunea muncii

Renault ia în considerare scindarea în două entități: una dedicată dezvoltării, producției şi vânzării de vehicule electrice și una dedicată dezvoltării şi producției de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generație.

Renault Group are ambiții mari în domeniul electric. Astfel, la orizontul anului 2030, marca Renault îşi propune să vândă doar autoturisme 100% electrice pe piaţa europeană. Și face pași apăsați în această direcție.

În cadrul planului “Renaulution”, Renault Group a anunțat încă din 18 februarie 2022, că studiază o nouă strategie referitoare la modul de organizare a activităților şi tehnologiilor sale în domeniul vehiculelor electrice şi termice în scopul creşterii eficienței şi performanței comerciale ale acestora. Noua strategie vizează adaptarea fiecărei tehnologii, ținând cont de atuurile şi de expertiza grupului pe diferitele pieţe şi în cadrul Alianţei.

Pentru a accelera această tranziție şi pentru a răspunde exigențelor pieței de profil, aflată într-o creștere rapidă, Renault Group a luat decizia strategică de a stabili în Franţa producția principalelor componente care țin de mobilitatea electrică, fapt care ilustrează dorința sa de a dezvolta activități cu un înalt nivel tehnologic pe pieţele cu potențial mare de creștere şi de a se poziționa ca lider al vehiculelor electrice în Europa. Perimetrul luat în considerare cuprinde activitățile şi tehnologiile în domeniul electric şi în cel software pe întregul lanț de valoare: inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy şi alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon) precum şi funcțiile suport legate de aceste activități.

Entitatea dedicată vehiculelor electrice ar putea dispune de peste 10 000 de salariați la orizontul anului 2023. Această entitate autonomă va adopta un model de business adaptat specificului pieței vehiculelor electrice şi va putea încheia parteneriate în domeniul noilor tehnologii sau al serviciilor.

În paralel, Renault Group studiază oportunitatea de a crea o nouă entitate care să reunească activitățile sale din afara Franței din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride. Ținând cont de capacitățile de inovare şi de evoluțiile în direcția scăderii emisiilor pentru acest tip de vehicule, oficialii grupului au convingerea că vehiculele termice hibride şi hibride plug-in beneficiază de perspective importante pe termen lung atât în Europa cât şi pe pieţele internaționale. Dar şi că tehnologii precum E-TECH reprezintă un veritabil atu pentru creșterea vânzărilor. Reunind activitățile şi tehnologiile legate de motoare şi transmisii termice şi hibride, Renault Group are ca obiectiv să pună în valoare potențialul tehnologiilor sale, inclusiv în domeniul carburanților cu emisii scăzute, precum GPL, pentru a crea un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto.

Perimetrul avut în vedere cuprinde activitățile de fabricare a motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride – exceptând producția de șasiuri – din cadrul mai multor centre. Este vorba despre uzinele Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), dar și de centrele Inginerie şi R&D RTS (Spania), RTR (România şi Turcia), RTA (Brazilia). Această entitate se va baza pe experiența şi competențele a circa 10 000 de salariați – din afara Franței – la orizontul anului 2023.

Planul lui Luca de Meo pune presiune asupra partenerilor japonezi să aleagă dacă mizează pe viitorul Renault ca producător de vehicule electrice sau pe operaţiunile sale tradiţionale. O astfel de transformare radicală a Renault ar putea implica şi revizuirea legăturilor de capital, inclusiv posibila vânzare a unei părţi din participaţia de 43% din acţiunile Nissan deţinută de Renault. Însă Luca de Meo, la fel ca şi preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, subliniază că având în vedere preţul redus al acţiunilor, momentul actual nu este unul potrivit pentru o vânzare. Acţiunile Renault şi Nissan trebuie să fie la un nivel mai ridicat decât cel actual pentru a avea loc o tranzacţie de acest gen.

”Toate deciziile, precum ideea unei companii dedicate vehiculelor electrice, sunt destinate să permită Renault să aibă acces, cumva, într-o modalitate creativă, la finanţare, pentru a putea susține următoarea fază a planului în care vreau ca Renault să urmeze o abordare foarte modernă. Cel mai bun lucru pe care pot să îl fac este să propun idei într-un mod care să arate că nu am de gând să pun în pericol alianţa. Nu vreau să impun nicio decizie strategică celor de la Nissan şi Mitsubishi”, a menționat Luca de Meo la finalul primei sale vizite în Japonia de la numirea în postul de CEO al Renault în 2020.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, mai 2022)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Noi norme pentru siguranța rutieră în Uniunea Europeană

Aplicația pentru calcularea tarifelor trimiterii de colete în UE, disponibilă și în limba română

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...