Platformă de educaţie financiară în asigurări

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) a lansat propria platformă online de educaţie financiară în asigurări, primul proiect de acest gen la nivelul industriei de asigurări din România.
financiare

Potrivit UNSAR, acest proiect este parte a strategiei 2017 – 2020, asumate de Uniune la începutul acestui an, strategie care are ca punct central consumatorul de asigurare.

Sub sloganul “Asigură-te că ştii”, platforma www.asiguropedia.ro îşi propune să se adreseze direct consumatorilor şi potenţialilor consumatori de asigurări din România, cu scopul de a-i face să înţeleagă clar beneficiile şi modul de funcţionare al asigurărilor, dar şi cum pot fi evitate anumite riscuri.

UNSAR consideră că educaţia financiară este esentială pentru consumatorul de asigurări, un nivel crescut al cunoştinţelor permiţându-i acestuia să aleagă produsele de asigurare care îi acoperă cel mai bine nevoile.

„În acest moment, în România, rolul asigurărilor în protecţia cetăţenilor şi în prevenirea destabilizării bugetului familiei atunci când un eveniment nefericit se întâmplă nu este clar înţeles de către consumatori, lucru care se reflectă şi în interesul scăzut pentru produsele de asigurare facultative. Dimpotriva, la nivel european, piaţa asigurărilor facultative o depăşeşte cu mult pe cea a asigurărilor obligatorii, acest lucru fiind un indicator atât al nivelului de educaţie financiară, cât şi al gradului de maturizare a pieţei de asigurări”, spun reprezentanţii UNSAR.

Aceştia consideră că, în România, creşterea nivelului de educaţie financiară cu atât mai necesară cu cât piaţa de asigurări a traversat în ultimii ani o perioadă dificilă, marcată de falimentele unor companii mari şi de instabilitatea mediului legislativ.

Ținând cont că piaţa este dominată de asigurările obligatorii auto, un alt deziderat al acestei platforme este acela de a contribui la creşterea gradului de siguranţă rutieră. „Astfel, suntem de părere că, alături de dialogul constant cu autorităţile, platforma reprezintă un atu în plus pentru piaţă, în identificarea măsurilor optime pentru reducerea frecvenţei şi severităţii accidentelor de circulaţie”, mai spun sursele citate.

Noua platformă de educaţie financiară este o oportunitate pentru o comunicare reală între industrie, pe de o parte, reglementatori şi consumatori, pe de altă parte. Doar punând împreună expertiza, aşteptările şi nevoile tuturor părţilor implicate în piaţa de asigurări vom putea să ne atingem ţelurile. Nu sunt doar vorbe, relaţia cu clienţii stă la baza afacerilor pe care asigurătorii le desfăşoară, la fel şi o comunicare deschisă şi constructivă cu toate autorităţile statului cu atribuţii în domeniu. Îi invit pe toţi cei implicaţi în piaţă să utilizeze şi să dezvolte împreună cu UNSAR acest nou instrument”, a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.

 

 

Adaugati comentariu