Tehnologii de siguranţă mai avansate, elemente noi la exterior şi un interior nou, mai rafinat, dar și noua generație a sistemului de tracțiune integrală, acestea sunt caracteristicile Mazda6 2015, care va fi disponibilă pe piaţa din România începând cu a doua jumătate a lunii februarie.
Mazda6 este printre primele automobile Mazda ce încorporează Faruri adaptive cu tehnologie LED (ALH) şi un sistem avansat de control automat fază lungă şi cu blocuri separate LED pe fiecare far, controlabile independent. Pentru a evita afectarea vizibilităţii altor conducători auto, sistemul (HBCS) întrerupe doar faza lungă, care luminează în direcţia specifică de mers a vehiculului din sens opus sau a celui din faţă, lăsând celelalte LED-uri aprinse, pentru a asigura o mai bună vizibilitate pe timp de noapte. ALH, care dispune, de asemenea, de acoperire mai largă a fazei scurte şi de nivelare automată, include funcţiile sistemelor de ajustare automată a fazei lungi (HBC) şi de faruri adaptive (AFS), oferite în prezent de Mazda. Bara frontală a modelului a fost, totodată, redesenată.
În plus, Mazda6 2015 este echipată cu sisteme de siguranţă noi. Sistemul Blind Spot Monitoring (BSM), de monitorizare a unghiului mort dezvoltă caracteristicile sistemului existent, Rear Vehicle Monitoring (RVM) şi în acelaşi timp, face loc tehnologiei Rear Cross Traffic Alert (RCTA) care îl avertizează pe şofer asupra apropierii de vehicule sau orice alt obstacol, când maşina se deplasează cu spatele. Lane-Keep Assist System (LAS), pentru păstrarea benzii de mers asistă direcţia (printre altele) şi ajută la prevenirea schimbărilor neintenţionate de bandă, completându-l, astfel, pe cel de avertizare pentru depăşirea benzii de mers (LDWS). Sistemul de alertă şofer reprezintă o premieră pentru Mazda. Acesta supraveghează starea conducătorului şi îi recomandă o pauză în cazul în care detectează o schimbare în comportamentul său. Totodată, tehnologia Smart City Brake Support Forward/Reverse (SCBS F/R) a adăugat funcţia de marşarier la sistemul actual de Frânare inteligentă în oraş (SCBS), care frânează în mod automat în cazul în care există un risc crescut de coliziune.
Mazda6 2015 combi cu motor diesel SKYACTIV-D 2.2 va fi disponibil împreună cu noua generaţie a sistemului de tracţiune integrală Mazda. Acesta prezintă primul sistem de avertizare din lume în cazul patinării roţilor din faţă. Totodată, Mazda6 2015 va utiliza un ulei special dezvoltat, cu vâscozitate redusă, cu scopul de a îmbunătăţi şi mai mult economia de combustibil.
Versiunea 2015 Mazda6 primeşte şi interfaţa om-maşină de nouă generaţie (HMI). Autovehiculul mai beneficiază şi de sistemul de conectivitate smartphone în interiorul maşinii MZD Connect, de display-ul tactil de 7 inch, de caracteristici noi de infotainment şi de un head-up display. O altă premieră pentru Mazda este reprezentată de frâna de parcare electrică, perfect încadrată în cabina ergonomică şi cu materiale de calitate, care înlocuieşte maneta clasică pentru a elibera consola centrală.
În paralel, confortul călătoriei a fost îmbunătăţit semnificativ mulţumită optimizărilor la nivelul suspensiei, iar izolaţia superioară reduce semnificativ zgomotul din cabină.
Comentați?