Metoda prin care se identifică şoferii fără RCA

Şoferii care nu au asigurare RCA ar putea fi identificaţi în trafic prin intermediul camerelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin care se verifică plata rovinietei.



puncte de control pentru rovinietă

Potrivit vicepreşedintelui Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roşu, încă nu se ştie în ce măsură există posibilitatea tehnică, astfel încât, odată cu citirea numerelor maşinilor şi identificarea lipsei rovinietei, să se facă o conexiune şi cu bazele de date, pentru identificarea maşinilor neasigurate RCA.

„Este o idee pe care am preluat-o, nu îmi aparţine, nu am drepturi de autor. Am preluat-o şi este o idee interesantă pe care ar trebui să o discutăm cu CNAIR”, a arătat Cristian Roşu.

La rândul său, directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a afirmat că din punct de vedere tehnic se poate realiza un astfel de proiect, însă există multe „sensibilităţi” în zona supravegherii şi trebuie încheiat un protocol cu asigurătorii.

„Din punct de vedere tehnic, se poate. Aş vrea însă să înţelegeţi un context: în jurul camerei există trei actori importanţi. Este CNAIR-ul, care urmăreşte dacă s-a plătit sau nu s-a plătit tariful de rovinietă sau peajul la Feteşti, există Poliţia, care are baza de date, şi există conexiunea realizată prin STS”, a precizat Neaga.

În primele 9 luni din 2018, asigurările de răspundere civilă auto (RCA), cu un volum de prime brute subscrise de 2,69 miliarde lei, au continuat să deţină ponderea principală – 46% – în totalul de prime brute subscrise pentru asigurările generale.

Însă, în cazul acestor asigurări, s-a înregistrat o scădere a volumului de prime brute subscrise cu 6% faţă de primele 9 luni ale anului precedent, dar numărul contractelor de asigurare încheiate a crescut (6.093.155 faţă de 5.643.732).

Adaugati comentariu