Mercedes Future Bus – rulare autonomă în Amsterdam

Tehnologia de rulare autonomă dezvoltată de către compania Daimler este cunoscută de când cu demonstrațiile de rulare în mod complet autonom a camioanelor Mercedes. Nemții fac însă un pas înainte, aducând sistemul pe străzile orașelor!



Future Bus CityPilot

Este o tehnologie ce aparține viitorului, care însă este testată de Mercedes în prezent, pe străzile Amsterdamului. Sistemul a străbătut aproximativ 20 km, în regim complet autonom, pe o rută de autobus din capitala Olandei.

Pentru ca sistemul să poată fi activat, este necesar ca linia de autobuze să aibă o bandă dedicată, ce poate fi permanent monitorizată video de către CityPilot. În plus, o serie de senzori radar cooperează cu sistemul de navigație GPS integrat și camerele onboard, pentru a stabili poziția vehiculului în orice moment și a-i scana împrejurimile.

Future Bus CityPilot

Șoferul aflat în spatele volanului nu trebuie decât să supravegheze sistemul, care e capabil să ia deciziile complet autonom. În cadrul demonstrației pe care a făcut-o Mercedes, autobuzul autonom a atins viteze de până la 70 km/h, a frânat pentru a evita obstacole, s-a oprit la distanța de 1 cm de autobuzul din față, a pornit automat, a rulat automat prin tuneluri și a comunicat cu semafoarele de pe rută. Mai simplu spus – s-a comportat precum un autobuz condus de un șofer exemplar.

Sigur, tehnologia nu este încă testată suficient pentru a intra pe piață, însă ea va putea fi folosită în jurul anului 2020, imediat după introducerea sistemului Highway Pilot pe camioanele Daimler. Testul recent ne dovedește, însă, gradul complex de dezvoltate la care a ajuns rularea complet autonomă în orașe.

Future Bus CityPilot

Iar conceptul Future Bus pe care-l prezintă Mercedes nu se bazează numai pe rularea autonomă, ci și pe o nouă arhitectură, menită să revoluționeze transportul urban. De la exteriorul asimetric al autobuzului de 12 metri, până la interiorul aerisit și luminos, toate caracteristicile au fost gândite pentru a maximiza latura practică. Odată urcat în autobuzul cu podea joasă, călătorul poate alege să stea în zona ”de serviciu”, aflată în spatele șoferului, în cea ”express” destinată călătoriilor scurte, în picioare, sau în zona ”lounge”, rezervată celor mai lungi călătorii. În timpul călătoriei, oricine își poate încărca wireless telefonul compatibil.

Nici șoferul nu este uitat, fiind informat permanent despre statusul vehiculului prin intermediul unui display generos, simplu de ”descifrat”. Informațiile sunt foarte clare, și-l ajută să-și mențină atenția la drum, chiar dacă sistemul CityPilot rămâne activ.

 

 

Adaugati comentariu