Advertisement

Pasajul Unirii
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Măsuri suplimentare la sistemul de semnalizare şi avertizare rutieră de la Pasajul Unirii

Măsuri suplimentare la sistemul de semnalizare şi avertizare rutieră de la Pasajul Unirii

Sistemul de semnalizare şi avertizare rutieră de la Pasajul Unirii va fi suplimentat cu panouri led, semafoare inteligente şi porţi de presemnalizare cu senzori de măsurare a înălţimii, a anunțat Primăria Sectorului 4.

Potrivit administrației locale, noul plan de măsuri suplimentare de semnalizare a înălţimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulaţia vehiculelor prin Pasajul Unirii, a fost realizat de specialişti ai Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti şi ai Brigăzii de Poliţie Rutieră.

Documentul, aprobat în Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, prevede ca la cele două intrări în pasajul rutier să fie montate noi porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, ce vor fi corelate cu senzori electronici de măsurare a înălţimii, camere video şi cu panouri informative de tip LED.

Primăria Sectorului 4 susține că noile elemente de presemnalizare, împreună cu porţile de gabarit cu semafor şi cu noua semnalistică la sol (înfiinţare de noi scuaruri şi de benzi de circulaţie cu sisteme rezonatoare), vor creşte exponenţial gradul de siguranţă în exploatarea acestui obiectiv de infrastructură rutieră şi vor limita posibilitatea producerii unor incidente similare cu cele produse deja de la redeschiderea circulaţiei în pasaj şi până în prezent.

În ceea ce priveşte sistemele ce vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecţiei cu bulevardul Mărăşeşti, adică la aproximativ 160 de metri în faţa porţii de gabarit. Această construcţie va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălţimii maxime admise, precum şi lanţuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depăşire a gabaritului.

Aceasta va avea în componenţă camere video şi senzori electronici de înregistrare a depăşirii de gabarit. În cazul depăşirii limitei de înălţime, senzorii vor transmite informaţia către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porţii de gabarit. Poartă vă purta, pe lângă semnele de limitare a înălţimii, panouri electrice de informare, pe care va fi afişat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălţimea mai mare de 3,5 metri, precum şi traseul de urmat pentru a ieşi de pe benzile de intrare în pasaj.

După primele două porţi, va fi montată încă una, cu acelaşi rol de atenţionare în privinţa limitării de înălţime, dotată cu lanţuri, camere video şi senzori, care vor transmite informaţii referitoare la depăşirea înălţimii maxime admise către nouă poartă de gabarit, montată înainte de intrarea în tunelul rutier.

Nouă poartă de gabarit va fi construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălţime mai are de 3,5 metri. Aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripţia limitei de înălţime, panouri de afişaj electronic şi semafoare inteligente, care, în baza informaţiilor transmise de senzorii porţilor de presemnalizare, vor afişa culoarea roşie timp de 10 secunde, la detectarea unei depăşiri de gabarit.

În acest interval, şoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-şi continue călătoria şi să utilizeze banda dedicată ieşirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă şoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poartă de gabarit.

Administrația sectorului 4 menţionează că, din punct de vedere structural, cele două porţi de gabarit aprobate încă din luna septembrie a anului trecut vor rămâne la fel, acesta fiind standardul pentru acest tip de semnalizare rutieră.

Pe acelaşi sens de mers, în completarea sistemelor de semnalizare și avertizare rutieră, la sol vor fi amenajate noi scuaruri de separare a sensurilor de circulaţie, vor fi trasate benzi rezonatoare şi vor fi înfiinţate benzi de circulaţie speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj.

Cât priveşte sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piaţa Universităţii către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit vor fi montate două porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, similare celor deja descrise, ce vor avea în componenţă lanţuri, camere video, senzori de măsurare a înălţimii şi panouri de informare de tip led.

Sistemul electronic de panouri de avertizare şi semafoare ce va fi montat în următoarele 60 de zile, va putea fi folosit şi în cazul unor posibile situaţii de urgenţă apărute în interiorul pasajului (incendii, inundaţii, accidente etc).

 

Sursa foto: Primăria Sectorului 4

 

 

CITEȘTE ȘI:

Electrificarea flotelor poate genera economii de 3.599 euro/vehicul. Studiu Webfleet

MAI pregătește o nouă mega-achiziție de vehicule. Valoarea contractului poate ajunge la 548 mil. lei

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Continental
Siguranţă rutieră

Continental testează sistemul de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai din Timișoara

Continental Engineering Services (CES), furnizorul de servicii de dezvoltare și inginerie din...

culoare
Siguranţă rutieră

În România, mașinile de culoare bej au probabilitatea cea mai scăzută de a fi implicate în accidente rutiere

În general, oamenii nu cred că numărul de accidente este influențat semnificativ...

bosch
Siguranţă rutieră

Bosch lansează un serviciu inovator în timp real pentru milioane de vehicule

Ceață densă, ploaie abundentă, un autovehicul avariat în spatele unei curbe: în...