Marca Volkswagen a înregistrat vânzări în creștere cu 6,7% în 2023, livrând un număr de 4,87 milioane de vehicule, dintre care 394.000 de vehicule 100% electrice.
Potrivit producătorului auto german, pe parcursul exercițiului financiar 2022, marca Volkswagen a vândut 4,56 milioane de vehicule, în scădere cu 6,8% față de 2021.
Cele mai importante piețe în materie de mașini electrice au fost China, Germania, Statele Unite, Regatul Unit, Suedia, Franța, Norvegia și Belgia, arată producătorul auto german adăugând că vânzările de vehicule electrice au avansat cu 21,1%.
„Cifrele de livrare arată că suntem pe drumul cel bun ca marcă și că mașinile noastre sunt bine primite de clienții noștri. Ne așteptăm ca mediul de piață să rămână provocator în 2024. Dar, cu portofoliul nostru de produse reînnoit și atractiv, ne îndreptăm în direcția corectă”, a comentat Imelda Labbé, membru al Consiliului de Administrație, responsabilă pentru vânzări, marketing și post-vânzare.
Anul 2023 a coincis cu dispariția Up!, dar și cu lansarea Volkswagen T-Cross restilizat, Volkswagen Touareg restilizat, Volkswagen ID.3 restilizat și Volkswagen ID.7.
Tot anul trecut au fost prezentate a treia generație Tiguan, noua generație Passat SW, versiunea Tourer break a ID.7 și conceptele ID.2 și ID. GTI Concept.
Volkswagen T-Roc, vedeta vânzărilor în Europa
Nu este surprinzător că tendința SUV-urilor a continuat și în 2023, iar ponderea acestora în totalul livrărilor Volkswagen rămâne foarte mare, de 54,2%. Cu alte cuvinte, mai mult de unul din două Volkswagen-uri livrate în întreaga lume este un SUV.
Gama europeană are 8 modele din clasa SUV, iar Volkswagen T-Roc rămâne cel mai bine vândut model al mărcii în Europa, cu noi recorduri de livrare în Germania, Regatul Unit și Spania.
Influențat de această dinamică, producătorul auto german pregătește apariția unui nou SUV 100% electric. Plasat în segmentul A – cel al mașinilor minicity – acest viitor concurent cu zero emisii al lui Suzuki Jimny va fi lansat în 2026.
CITEȘTE ȘI:
Pe Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, cu primul tunel la nivel de autostradă, se lucrează și iarna
Comentați?