Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele Asociației Constructorilor Europeni (ACEA), a subliniat că este urgent să nu se aplice viitorul Regulament CAFE (Corporate Average Fuel Economy) în 2025.
Acesta a explicat că este mai bine să fie găsită o soluție pentru a revigora vânzările de mașini electrice decât să fie penalizați producătorii.
Reglementările CAFE prevăd o reducere suplimentară a pragului de emisii de dioxid de carbon, stabilind un obiectiv de 81 g/km față de 95 g/km în ultimii trei ani. Obiectivul principal al acestui indicator european este reducerea ratei medii de CO2 emisă de vehiculele noi vândute, cu scopul de a ajunge la 50 g/km până în 2030. Într-un context de scădere bruscă a vânzărilor de vehicule electrice în Europa, producătorii nu vor putea îndeplini acest obiectiv, care înseamnă o pondere de 25% în vânzări a mașinilor electrice. Ceea ce va echivala cu o amendă totală de 15 miliarde de euro sau cu o reducere a producției de 2,8 milioane de vehicule termice.
„Toți trebuie să găsim împreună soluția pentru a vinde mașini electrice electrică”, a punctat Luca de Meo, citat de publicația franceză Auto Infos. „Suntem deja obligați să punem deoparte banii pentru amenzile pe vehiculele pe care le vom livra în ianuarie anul viitor. Piața electrică merge la jumătate din viteza necesară pentru a respecta aceste reglementări”.
Un stimulent pentru flotele verzi din Europa
Pe de altă parte Luca de Meo recomandă punerea în aplicare a sprijinului dedicat ecologizării flotelor.
„Cred că dacă în Europa ar exista o strategie comună pentru ecologizarea flotelor și a vehiculelor utilitare, aceasta ar stimula cererea. Ar crea și o piață virtuoasă pentru vehiculele electrice uzate. Știm că electrificarea în rândul mașinilor de companie este mult mai scăzută decât în cazul celor deținute de persoanele fizice”, a arătat acesta.
CITEȘTE ȘI:
Construcția Lotului Joseni – Ditrău, parte din Autostrada Unirii A8, intră în licitație
Peste 900 de conducători auto au fost scoși din trafic de Poliția Rutieră
Comentați?