Licitaţii pentru şase parcări

Licitaţiile pentru construcţia, în Capitală, a şase parcări de aproximativ 3.000 de locuri vor fi lansate în aproximativ o lună.
comerţul

„Este prima oară în 26 de ani când Primăria începe deodată mai multe lucrări cu scopul de a oferi cetăţenilor locuri de parcare. Dar, oricât de mult am veni noi cu locuri de parcare, trebuie să venim în paralel şi cu transportul public, cu educaţie sau cu conştiinţa faptului că Bucureştiul are nevoie de spirjinul cetăţenilor. Fiecare dintre noi trebuie să înţelegem că dacă facem 100 de metri pe jos este mai uşor decât cu maşina şi să înţelegem că dacă avem alternativa autoturismului propriu să încercăm să o folosim”, a spus Sorin Chiriţă,
city managerul Capitalei.

Acesta a precizat că este pentru prima dată când în România se coroborează două documente, respectiv Planul de Mobilitate şi Strategia Energetică a municipiului Bucureşti.

„În România, nici ministerele şi nici Guvernul nu au coroborat niciodată strategiile sectoriale. Fiecare a abordat
componenta ei de multe ori antagonică cu celelalte. Legislaţia arată la fel pentru că fiecare minister a iniţiat în
domeniul lui. Este prima oară când am coroborat două documente strategice, iar Bucureştiul are premisele unei
dezvoltări integrate în extensie cu judeţul Ilfov. Într-o lună de zile va fi gata Asociaţia de dezvoltare
intercomunitară Bucureşti-Ilfov de transport public şi tot într-o lună va fi gata şi Asociaţia de dezvoltare intercomunitară pentru termoenergetică Bucureşti-Ilfov, astfel încât să ne ducem dincolo de graniţele administrativ-teritoriale, pentru că astăzi Bucureştiul este captiv în Ilfov, iar Ilfov în judeţele din jur. Zona urbană funcţională este a întregului areal, care se extinde mai mult decât arealul Bucureşti-Ilfov. Bucureştiul polarizează mai mult de 4,3 milioane de locuitori şi zona urbană funcţională are 45%, aproape 50%, din totalul veniturilor firmelor din România”, a explicat city managerul Capitalei.

Sorin Chiriţă a afirmat că dezvoltarea Bucureştiului s-a făcut haotic în 27 ultimii, cei 228 kmp ai Capitalei
însemnând acum foarte puţin raportat la totalul populaţiei, în timp ce numărul de autoturisme la 1000 de
locuitoriîn Bucureşti şi Ilfov este cel mai mare din Europa.

„Dezvoltarea Bucureştiului s-a făcut haotic în ultimii 27 de ani. (…) Construcţii se fac peste tot lume, dar
construcţia urmează drumul, însă noi suntem nevoiţi ca drumul să urmeze construcţia. (…) la noi unde a fost o
bucată de teren s-a mai făcut o construcţie, iar oraşul s-a dezvoltat pe orizontală. Numărul de autoturisme la
1000 de locuitori este cel mai mare din Europa în Bucureşti şi Ilfov, fiind singura capitală pe suprafaţă mică şi
cu o dezvoltare pe orizontală”, a mai spus Chiriţă.

În opinia acestuia, măsurile propuse prin Planul de Mobilitate pot soluţiona o parte din aceste probleme, dar
cetăţeanul trebuie să fie încurajat să utilizeze mijloacele de transport în comun, transportul alternativ şi multe
alte soluţii pe care un oraş inteligent şi le propune.

Prin aprobarea PMUD, Primăria Municipiului Bucureşti, alături de Consiliul Judeţean Ilfov, vor putea accesa
fonduri europene de până la 220 de milioane de euro prin Programul Operaţional Regional, dintre care 150
milioane de euro vor fi folosiţi pentru reformarea transportului public.

 

 

Adaugati comentariu