Advertisement

electrificarea flotelor
Home Piaţa auto Flotă verde Leaseurope către UE: ”Nu forțați electrificarea flotelor corporative. Stimulați-o!”

Leaseurope către UE: ”Nu forțați electrificarea flotelor corporative. Stimulați-o!”

În loc să forțeze companiile să-și electrifice complet flotele de vehicule, UE ar trebui să se concentreze pe crearea condițiilor potrivite pentru o astfel de schimbare masivă. Acesta este punctul de vedere al Leaseurope, federația asociațiilor companiilor de leasing și rent-a-car din Europa, într-un document de poziție, programat să coincidă cu încheierea consultării publice privind electrificarea flotelor corporative.

Lansată în februarie a acestui an, această consultare a Comisiei Europene s-a încheiat luni, la miezul nopții. Tema dezbaterii: UE ar trebui să forțeze flotele corporative să devină 100% electrice? Pe fondul importanței mobilității corporative, un astfel de mandat ar da un impuls necesar electrificării parcului auto general al Europei, susțin diverși experți și activiști de mediu.

 

CITEȘTE ȘI:

Înverzirea flotelor corporative. Consultarea europeană se apropie de final

 

Călătorie vs destinație

În documentul de poziție, Leaseurope atrage atenția Comisiei că decizia ar trebui să țină cont și de ”călătorie”, nu numai de ”destinație”.

În acest context, federația arată că, în 2023, nu mai puțin de 54% dintre toate vehiculele înmatriculate în UE au fost achiziționate de membrii săi, iar în ceea ce privește vehiculele cu emisii scăzute și zero, companiile de leasing și de rent-a-car au cumpărat deja mai multe decât restul pieței de vehicule noi. Astfel, membrii Leaseurope sprijină companiile să facă tranziția către flote mai durabile, să ofere soluții atractive de încărcare și sunt o sursă majoră de vehicule second hand ecologice și cu o vârstă scăzută.

„Orice politică nouă din cadrul Inițiativei de ecologizare a flotelor corporative pentru a accelera adoptarea vehiculelor cu emisii zero trebuie să abordeze unele condiții favorabile cheie”, se mai arată în documentul Leaseurope.

Minimizarea riscului

În opinia federației, aceste condiții sunt:

Disponibilitatea și costul vehiculului. Ținând cont de concurență și de taxe, industria de închiriere și leasing trebuie să fie capabilă să ofere clienților produse la prețuri accesibile.

Infrastructură de încărcare. Încărcarea la domiciliu și cea publică trebuie să fie larg răspândite, iar distribuția sustenabilă a energiei trebuie asigurată.

Riscul valorii reziduale. Pentru a minimiza riscul valorii reziduale, sunt necesare reglementări consecvente pentru a echilibra cererea și oferta.

Cererea clienților. Stimulente, precum alocațiile pentru beneficii salariale în natură, sunt esențiale pentru adoptarea vehiculelor ecologice în rândul clienților de leasing, însă clienții companiilor de rent-a-car au nevoie de măsuri diferite.

Nu are sens să forțezi companiile să cumpere vehicule cu emisii scăzute dacă aceste condiții nu sunt îndeplinite, mai spune Leaseurope. De fapt, ar putea întârzia tranziția către mobilitatea sustenabilă, prin creșterea costurilor pentru flote și prin reducerea flexibilității acestora.

Condiții de stimulare pentru electrificarea flotelor 

În schimb, Leaseurope recomandă ca atenția cea mai mare să se concentreze asupra abordării condițiilor favorabile pentru adoptarea vehiculelor cu emisii zero, inclusiv promovarea disponibilității vehiculelor adecvate și accesibile, dezvoltarea infrastructurii de încărcare, inclusiv a capacităților de rețea, și sprijinirea pieței pentru al doilea utilizator cu măsuri adecvate, inclusiv stimulente fiscale pe mai mulți ani.

„În plus, trebuie să existe un cadru de reglementare și fiscal consecvent și stabil care să promoveze investițiile în vehicule cu emisii zero de către toți jucătorii: firmele care folosesc vehicule, companiile de leasing și de închiriere auto și toate părțile lanțului de aprovizionare auto. Cadrul trebuie să reflecte faptul că fiecare utilizator este diferit, cu nevoi de mobilitate diferite, în diferite situații financiare și în diferite etape ale tranziției spre a deveni mai sustenabil”.

Provocări specifice pentru electrificarea flotelor 

Documentul Leaseurope enumeră și câteva provocări pentru electrificare cu care se confruntă anumite segmente ale pieței:

– Companiile doresc, în general, să crească ponderea vehiculelor cu emisii zero în flotele lor, dar sunt împiedicate de costurile ridicate ale mașinilor, de lipsa infrastructurii de încărcare și de incertitudinea în impozitarea acestora.

– Companiile care trec la flote de utilitare ușoare integral electrice se confruntă cu disponibilitatea limitată a modelelor, cu prețurile ridicate și cu impactul autonomiei și al timpilor de încărcare asupra operațiunilor comerciale.

– Operatorii de închiriere se confruntă cu o cerere scăzută pentru vehicule cu emisii zero în flotele lor, din cauza nefamiliarizării clienților cu situația locală de încărcare, printre alți factori.

Pe scurt, împrumutând o sintagmă dintr-o altă epocă a mobilității, Leaseurope sugerează ca UE să nu pună ”căruța înaintea calului”. ”Ar fi contraproductiv să ceri corporațiilor să-și electrifice flotele înainte de a fi îndeplinite condițiile care ar putea duce la succesul unui astfel de mandat”, conchide federația.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Volvo EX90 va ajunge la clienții din România începând cu luna noiembrie

Volvo anunță că primul SUV EX90 integral electric a fost lansat pe...

Flotă verde

Allview Auto a comercializat deja 100 de unități CityZEN

Compania Allview Auto, care comercializează în România mașinile electrice CityZEN, și-a atins...

APIA
Flotă verdeFonduri publice

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a lansat licitația pentru...

Flotă verde

Leapmotor vine în România

Leapmotor International a desemnat AUTOGREEN MOTOR, care face parte din grupul AUTOITALIA,...