Advertisement

Autostrada Sibiu - Pitești
Home Infrastructură Introducerea taxării pentru utilizarea autostrăzilor din România, amânată

Introducerea taxării pentru utilizarea autostrăzilor din România, amânată

CNADNR consideră că introducerea unei taxe pentru utilizarea autostrăzilor din România, în anul 2017, nu reprezintă un termen realist întrucât nu este fundamentat din punct de vedere procedural şi tehnic.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) arată că a luat în calcul perioadele de timp alocate etapelor procedurale privind încheierea contractului de concesiune şi intrarea acestuia în vigoare, la care se adaugă timpul necesar finalizării lucrărilor de reabilitare al autostrăzilor.

Apreciem că anul 2017 ca termen estimat de presă pentru aplicarea taxării autostrăzilor incluse în proiectul de concesiune nu reprezintă un termen realist, nefiind fundamentat din punct de vedere procedural şi tehnic„, spun reprezentanţii CNADNR.

Potrivit sursei citate, procedura de dialog competitiv pentru atribuirea „Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti (km 52+770 – km 100+765) şi operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi Autostrăzii Bucureşti-Piteşti” se află în etapa de dialog cu candidaţii preselectaţi.

Contractul de concesiune de lucrări publice este contractul prin care viitorul concesionar, în contrapartida lucrărilor executate, primeşte din partea autorităţii contractante, în calitate de concedent, dreptul de a exploata un bun pe o perioadă determinată, implicit dreptul de a avea venituri prin impunerea unei taxe de utilizare.

„În privinţa afirmaţiilor referitoare la momentul introducerii taxei, precum şi a celor legate de estimări de costuri şi alte aspecte care ţin de structura financiară, tehnică şi juridică a viitorului contract de concesiune, facem precizarea că aceste aspecte sunt în discuţie, urmând a fi adoptate soluţiile optime care să corespundă necesităţilor autorităţii contractante la finalul etapei de dialog cu candidaţii preselectaţi. Printre aspectele vizate în cadrul acestei proceduri se regăseşte şi evitarea dublei taxări a utilizatorului„, subliniază reprezentanţii CNADNR.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

6 oferte pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 al Autostrăzii Craiova – Filiaşi

Șase asocieri de constructori din România, Bulgaria, Italia, Elveţia, Turcia şi Ucraina...

Satu Mare – Baia Mare
Infrastructură

Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Proiectul Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare a primit avizul de...

Arad – Oradea
Infrastructură

Constructor desemnat în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Arad – Oradea

Asocierea Precon Transilvania – Automagistral Pivden a fost desemnată câștigătoare a contractului...

Timișoara-Moravița
Infrastructură

9 oferte pentru construcția primului lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte...