Se pare că românii fie nu-și mai permit mașini noi, fie le preferă pe cele second. Conform ultimului raport furnizat de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înmatriculările din luna iunie au scăzut cu aproape un sfert, raportate la cele din iunie, anul trecut.
Dacă în luna aprilie, se înregistra o creștere cu 20% la vehicule, iar autoturismele se vindeau cu 13% mai bine, în iunie situația a luat o întorsătură neplăcută pentru producătorii și importatorii de mașini noi. Vânzările acestora au scăzut cu 24%, ajungând la 8838 de unități. O cădere și mai impresionantă s-a înregistrat în cazul autoturismelor, unde au fost vândute 5462 de unități, cu 37,71% mai puțin decât în aceeași lună a anului precedent.
Principalul brand din top, afectat de regresul vânzărilor, este Dacia, care, deși își menține poziția de lider, cu 998 unități, a suferit o scădere a vânzărilor cu 68,67%. Renault este singura marcă din top 4 care reușește să-și crească vânzările: +14.31%, până la 679 unități. Clasamentul este completat de Skoda (555 exemplare, -8.87%) și Ford (450 unități, -5.79%).
Totuși, nu toate categoriile de vehicule au înregistrat scăderi. Semiremorcile au fost cel mai bine vândute, raportat la aceeași perioadă a anului trecut (415 unități, +41,16%), urmate de remorci (910 unități, +31,12%), autovehicule de transport mărfuri (1740 unități, +23,32%) și mopede / motociclete (191 unități, +9,77%).
Dimpotrivă, cele mai mari scăderi au fost înregistrate de autobuze și microbuze (83 unități, -76,35%), autoturisme (5462 unități, -36,17%), autovehicule cu destinație specială (26 unități, -33,33%) și tractoare (11 unități, -31,25%).
În prima jumătate a anului, numărul de înmatriculări de autoturisme noi a crescut cu 2,63%, până la 35.377 exemplare. La sfârșitul anului trecut, în România erau înmatriculate 5,15 milioane de autoturisme, în creștere cu 5,04% față de anul 2014, când înmatriculările numărau 4,9 milioane de exemplare. Dintre acestea, 956.664 erau înmatriculate doar în București. Și-atunci cum să nu se producă cele mai multe accidente în Capitală?
Un alt fapt interesant se referă la vârsta autoturismelor deținute de români: 302.054 unități erau mai noi de 2 ani, în creștere cu 52,7% față de finalul anului 2014. Mașinile echipate cu motoare diesel încă domină parcul auto național, fiind cu aproximativ 800.000 de bucăți mai multe decât cele pe benzină.
Comentați?