Advertisement

pwc
Home Infrastructură Încep lucrările pentru Pasajul Domneşti

Încep lucrările pentru Pasajul Domneşti

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru realizarea pasajului Domneşti, de pe centura Capitalei.

Proiectul este estimat la 91,55 milioane lei, fără TVA, durata contractului fiind de 51 de luni, dintre care 3 luni proiectare, 24 luni execuţie si 24 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Pasajul va fi realizat de asocierea Straco Grup – Comnord – Specialist Consulting, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Imfrastructura Mare (POIM) 2014-2020.

Configurat sub formă de sens giratoriu, pasajul va fi construit la intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea — DJ602 şi Centura Bucureşti şi are ca principal scop fluidizarea traficului rutier în zonă.

Lucrările de artă prevăzute în proiect sunt grupate în trei mari categorii:

  • pasaj suprateran peste Centura rutieră a municipiului Bucureşti şi CF pe strada Prelungirea Ghencea şi DJ 602;
  • pasaje pe şoseaua de centură pe bretele de urcare/coborâre la intersecţia giratorie denivelată;
  • intersecţie giratorie denivelată propriu-zisă.

Sunt prevăzute şi două drumuri colectoare pentru accesul riveranilor, unul fiind amplasat de o parte şi de alta a rampei dinspre Bucureşti a pasajului de pe Prelungirea Ghencea — DJ 602 şi altul la rampa dinspre Domneşti. Accesul în aceste două drumuri se face pe baza unor intersecţii giratorii amplasate la baza rampelor.

În vederea traversării pietonale a căii ferate s-au prevăzut de o parte şi de alta a şoselei de centură două scări metalice identice. Poziţionarea acestor scări este sub pasajul de pe Prelungirea Ghencea şi DJ 602, iar la partea superioară sunt amplasate în consolă, facilitând astfel accesul pietonilor în trotuarul prevăzut pe pasaj.

Scările au o înălţime totală de 10 metri şi sunt proiectate în două rampe cu podeste intermediare. Sunt realizate pe o fundaţie din beton armat şi au suprastructura din stâlpi din profile metalice, ranforsaţi cu contravânturi şi vanguri protejate anticoroziv prin zincare termică. Treptele sunt realizate din grătare metalice prinse cu şuruburi de înaltă rezistenţă de vangurile laterale. Balustrada este, de asemenea, din profile metalice protejate anticoroziv şi are o înălţime de 1,10 metri.

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Traseul actualizat al Autostrăzii Brașov – Bacău A13, prezentat autorităților locale

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat autorităților locale din județele...

Varianta Ocolitoare Giurgiu
Infrastructură

Construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu intră în linie dreaptă

Contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu (12,06 km) a fost semnat între...

pod peste Dunăre
Infrastructură

11 oferte pentru proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte...

Autostrada Timișoara - Moravița
Infrastructură

Autostrada Timișoara – Moravița A9. Constructor desemnat pentru lotul 2 Jebel – Moravița

Compania Porr Construct a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construirea lotului 2...