Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat duminică, 14 aprilie, contractul pentru execuţia secţiunii 1 din Autostrada Sibiu-Piteşti şi cel de proiectare şi execuţie a lotului 3 din Autostrada de Centură Bucureşti Sud.
Contractul pentru lotul din Autostrada Sibiu – Piteşti va fi semnat cu austriecii de la Porr Construct, iar cel pentru Autostrada de Centură Bucureşti Sud, cu grecii de la Aktor
Autostrada Sibiu-Piteşti
Proiectul de realizare al Autostrăzii Sibiu-Piteşti este împărţit în şase secţiuni, din care cinci pe traseul viitoarei şosele de mare viteză, iar a şasea, pe traseul noului drum de legătură cu DN 73C.
Pentru Lotul 1 Sibiu – Boiţa (13 km), compania Porr Construct a câştigat licitaţia pentru proiectare şi execuţie, valoarea propunerii financiare fiind de 612,6 milioane de lei (fără TVA), echivalentul a 129 milioane euro (fără TVA), având un cost/ km de 9,7 milioane euro (fără TVA). Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor, de 12 luni, iar perioada de execuţie a lucrărilor, de 36 luni.
Pentru Lotul 2 Boiţa – Cornetu (30,35 km) şi Lotul 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km), cele mai dificile din punctul de vedere al realizării, reprezentanţii CNAIR spun că, în perioada următoare, va fi lansată licitaţia pentru realizarea unor foraje ale solului.
Pentru Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86km), CNAIR a lansat licitaţia pentru proiectare şi execuţie. Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 2 miliarde de lei (fără TVA). ÎConform contractului, durata de realizare este de 60 luni, din care 16 luni pentru activitatea de proiectare şi 44 luni pentru execuţia lucrărilor. Termenul limita de depunere al ofertelor a fost stabilit pentru data de 14 mai 2019.
Pentru Lotul 5 Piteşti-Curtea de Argeş (30,35 km), licitaţia pentru proiectare şi execuţie a fost lansată în luna iulie 2017, arătându-se interesate opt firme şi asocieri. CNAIR nu a desemnat încă un constructor.
Pentru Lotul 6 Conexiune DN 73C – Nod Tigveni, CNAIR spune că a finalizat documentaţia necesară demarării licitaţiei atât pentru elaborarea Studiului de fezabilitate şi a Proiectului tehnic de execuţie al noului drum, cât şi pentru modernizarea DN 73C între km 44+800 (intersecţia cu drumul de legătură aferent Nodului Rutier Curtea de Argeş de pe Autostrada Sibiu-Piteşti) şi km 68+000 (localitatea Aldeşti, inclusiv amenajarea intersecţiei dintre DN 7 şi DN 73C). Scopul principal al investiţiei este preluarea traficului generat de punerea în operare a Secţiunii 5 şi realizarea unei legături rutiere directe între municipiul Râmnicu Vâlcea şi Autostrada Sibiu – Piteşti. CNAIR spune că finanţarea se va face din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructura Mare.
La final, Autostrada Sibiu Pitesti va avea 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri si 8 noduri rutiere. De-a lungul intregii sosele urmeaza sa se monteze garduri inalte de 3 metri, care sa nu permita accesul pe carosabil al animalelor mari, cum ar fi urşii.
Autostrada de Centură Bucureşti
Asocierea Aktor – Euro Construct Trading 98 a fost desemnată câştigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti (A0), în valoare de 853,42 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Cei 17,965 kilometri de autostradă trebuie proiectaţi în 12 luni şi construiţi în 30 de luni de la semnarea contractului. Constructorul trebuie să ofere inclusiv o garanţie de bună execuţie, pentru o perioadă de 5 ani.
Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti (A0) este împărţit în două sectoare, cu lungimi de 15,465 kilometri (sectorul 1, aferent Centurii de Sud), respectiv 2,5 kilometri (sectorul 2, aferent Centurii de Nord).
Lotul 3 al noii autostrăzi de Centura a Capitalei (A0) urmează să pornească după intersecţia cu DN 6, pe direcţia nord-vest, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti. La km 93+150 traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 Bucureşti – Craiova, iar în continuare traseul traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş.
În continuare, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601 (km98+350), traversează pârâul Ciorogârla (km 99+950) şi DJ 602 (km 100+150) şi se termină în proximitatea autostrăzii Bucureşti – Piteşti (A1).
În ceea ce priveşte elementele în plan, traseul în aliniament trebuie să asigure o viteza de proiectare de 140 km/h, iar în zonele unde acest lucru nu este posibil din cauza constrângerilor fizice din teren, trebuie asigurată o viteză minimă de proiectare de 120 km/h.
CITEŞTE ŞI:
În vizită la Palatul Vechi al Băncii Naţionale
Ce bani se pot obţine prin Rabla şi Rabla Plus 2019
Comentați?