În trei ani, 30% dintre mașinile noi din UE ar trebui să fie pur electrice, în China, 29% și în SUA, 19%, iar, în 2028, acestea vor deveni cel mai bine vândut tip de vehicul la nivel mondial, arată un studiu al companiei de consultanță în management Boston Consulting Group (BCG).
Pentru 2030, BCG se așteaptă la o cotă a mașinilor electrice (battery electric vehicle – BEV) de 60% în UE, de 52% în China și de 47% în SUA. În afara acestor trei piețe principale, vehiculele pe benzină și diesel vor continua să fie solicitate de consumatori cu precădere în regiunile în care ponderea vânzărilor BEV va reprezenta probabil doar aproximativ 35% în 2035.
„O interdicție a motoarelor cu ardere internă în UE din 2035 a fost deja luată în considerare în calcule. Cerințele din ce în ce mai stricte și investițiile mari în industria auto ar putea accelera electrificarea”, a comentat Albert Waas, expert în cadrul BCG.
Prețurile bateriilor vor crește din nou
Potrivit lui Albert Waas, provocările principale ale industriei auto sunt acum „lanțurile de aprovizionare și vânzările”, la care se adaugă lipsa cipurilor. „Cererea de litiu va crește de opt ori până la sfârșitul deceniului, iar prețurile bateriilor vor crește din nou”, mai spune acesta. Industria auto va avea nevoie de un milion de tone de litiu încă din 2025 și chiar de 2,2 milioane de tone în 2030. Bateria reprezintă o treime din prețul unei mașini.
”Producătorii de automobile ar trebui să asigure accesul timpuriu la materii prime, de exemplu prin parteneriate sau aprovizionare directă, și să recupereze și să recicleze materialul reciclabil”, susține analistul BCG.
În opinia sa, un al doilea obstacol în calea electrificării îl reprezintă stațiile publice de încărcare pentru șoferii care nu posibilitatea să-și alimenteze mașinile electrice acasă sau la serviciu: „Pe termen scurt, infrastructura de încărcare nu poate ține pasul cu ritmul rapid de electrificare”, a spus Waas. Până în 2025 vor exista doar șase milioane de puncte de încărcare publice în întreaga lume.
CITEȘTE ȘI:
Proiect pentru modificarea și adaptarea legislației de funcționare a școlilor auto
Numai autoturisme și utilitare ușoare ”verzi” începând din 2035
Comentați?