Advertisement

Mașinile pur electrice
Home Piaţa auto Analize de piață În 2028, mașinile pur electrice vor fi cel mai bine vândut tip de vehicul. Analiză BCG

În 2028, mașinile pur electrice vor fi cel mai bine vândut tip de vehicul. Analiză BCG

În trei ani, 30% dintre mașinile noi din UE ar trebui să fie pur electrice, în China, 29% și în SUA, 19%, iar, în 2028, acestea vor deveni cel mai bine vândut tip de vehicul la nivel mondial, arată un studiu al companiei de consultanță în management Boston Consulting Group (BCG).

Pentru 2030, BCG se așteaptă la o cotă a mașinilor electrice (battery electric vehicle – BEV) de 60% în UE, de 52% în China și de 47% în SUA. În afara acestor trei piețe principale, vehiculele pe benzină și diesel vor continua să fie solicitate de consumatori cu precădere în regiunile în care ponderea vânzărilor BEV va reprezenta probabil doar aproximativ 35% în 2035.

„O interdicție a motoarelor cu ardere internă în UE din 2035 a fost deja luată în considerare în calcule. Cerințele din ce în ce mai stricte și investițiile mari în industria auto ar putea accelera electrificarea”, a comentat Albert Waas, expert în cadrul BCG.

Prețurile bateriilor vor crește din nou

Potrivit lui Albert Waas, provocările principale ale industriei auto sunt acum „lanțurile de aprovizionare și vânzările”, la care se adaugă lipsa cipurilor. „Cererea de litiu va crește de opt ori până la sfârșitul deceniului, iar prețurile bateriilor vor crește din nou”, mai spune acesta. Industria auto va avea nevoie de un milion de tone de litiu încă din 2025 și chiar de 2,2 milioane de tone în 2030. Bateria reprezintă o treime din prețul unei mașini.

”Producătorii de automobile ar trebui să asigure accesul timpuriu la materii prime, de exemplu prin parteneriate sau aprovizionare directă, și să recupereze și să recicleze materialul reciclabil”, susține analistul BCG.

În opinia sa, un al doilea obstacol în calea electrificării îl reprezintă stațiile publice de încărcare pentru șoferii care nu posibilitatea să-și alimenteze mașinile electrice acasă sau la serviciu: „Pe termen scurt, infrastructura de încărcare nu poate ține pasul cu ritmul rapid de electrificare”, a spus Waas. Până în 2025 vor exista doar șase milioane de puncte de încărcare publice în întreaga lume.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Proiect pentru modificarea și adaptarea legislației de funcționare a școlilor auto

Numai autoturisme și utilitare ușoare ”verzi” începând din 2035

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice
Analize de piață

Majoritatea șoferilor de mașini electrice se declară mulțumiți de experiența de încărcare. Studiu Roland Berger

România își îmbunătățește performanța în ceea ce privește mobilitatea electrică, înregistrând un...

Jocurile Olimpice
Analize de piață

Mega-flotă electrificată pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris. ToyotaMotor este partener exclusiv

Prin intermediul Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice și Paralimpice (COJOP) de...

motorizare
Analize de piață

România are în continuare a doua cea mai mică rată de motorizare din UE

Pe șoselele din UE circulau, în 2022, aproximativ 253 de milioane de...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%, în primele...