Guvernul, la inițiativa Transporturilor, propune majorarea amenzilor pentru lipsa rovinietei. Proiect de lege

Guvernul a transpus într-un proiect de lege propunerea Ministerului Transporturilor de majorare a amenzilor pentru lipsa rovinietei, considerând că nivelul acestora este prea scăzut, în condițiile în care numărul contravențiilor pentru neplată s-a dublat în ultimii 6 ani.
lipsa rovinietei

Potrivit proiectului de lege, nivelul minim al amenzii pentru autoturisme va crește de la 250 de lei la 275 de lei, iar cel maxim, de la 500 de lei la 550 de lei. În cazul vehiculelor utilitare ușoare (sub 3,5 tone), nivelul minim urcă de la 750 de lei la 950 de lei, iar cel maxim, de la 1.250 de lei la 1.900 de lei.

Iată noile propuneri privind valoarea amenzilor:

Tipul vehiculului Cuantumul amenzii contraventionale (lei)
Minim Maxim
A Autoturisme 275 550
B Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone 950 1.900
C Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone 3.100 6.200
D Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone 5.500 11.000
E Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv) 7.100 14.200
F Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv) 11.900 23.800
G Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) 3.100 6.200
H Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) 5.500 11.000

Conform precizărilor Guvernului, din anul 2010 și până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la același nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%.

Astfel, valoarea amenzilor contravenționale pentru lipsa rovinietei s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda minimă și de patru ori tariful anual de utilizare, pentru amenda maximă.

Guvernul consideră că propunerea de modificare a cadrului legal actual este justificată de faptul că numărul contravențiilor aplicate pentru circulația fără achitarea rovinietei a crescut foarte mult în ultimii ani (734.143 PVCC aplicate numai în anul 2021 prin intermediul punctelor fixe și mobile de control față de 357.531 aplicate în anul 2015).

”Creșterea exponențială a numărului de contravenții aplicabile a condus la concluzia că valoarea actuală a amenzilor NU este în măsură să descurajeze fenomenul contravențional”, spun reprezentanții Guvernului.

 

CITEȘTE ȘI:

Consiliul Concurenţei analizează preluarea controlului asupra Porsche Bank România de către Dan Ostahie

Creșterea costurilor afectează revenirea post-pandemie a consumului. Studiu EY

 

 

Adaugati comentariu