Ghid de călătorie cu maşina în Europa

Dacă intenţionaţi să călătoriţi prin Europa, iată câteva lucrurile pe care ar trebui să le cunoaşteţi despre regulile de circulaţie din străinătate, înainte de a pleca la drum.



Europa

Oraşele europene nu sunt doar o destinaţie populară pentru cei care locuiesc în ţara respectivă, ci şi pentru cei care locuiesc în afara ei. Pe „Bătrânul continent”, distanţele dintre state sunt relativ scurte, iar istoria, arhitectura, natura şi diversitatea merită explorate. De asemenea, frontierele deschise şi moneda unică promit o călătorie uşoară şi convenabilă. Deşi multe legi rutiere au fost standardizate, regulile de trafic se încadrează în mare parte în legislaţia naţională, ceea ce înseamnă că sunt la fel de diverse ca şi ţările în sine.

Europa

Această prezentare vă oferă câteva dintre cele mai importante reguli de trafic comune din Uniunea Europeană, pentru a vă oferi o imagine de ansamblu asupra a ceea ce vă puteţi aştepta atunci când treceţi frontiera în altă ţară. Să începem cu ceva uşor!

Reguli comune de trafic în Europa

  1. Folosirea telefoanelor mobile în timp condusului este o atitudine necorespunzătoare în toate statele UE. A fi prins vorbind la telefon duce la consecinţe severe. Sistemele de comunicaţii conectate instalate pe vehiculele mai noi permit conversaţii mai sigure, iar sistemele handsfree sunt, în general, acceptabile. Reţineţi că unele ţări, precum Franţa, nu tolerează utilizarea căştilor, nici mari, nici mici.
  2. Centurile de siguranţă şi scaunele pentru copii sunt obligatorii în toate ţările Uniunii Europene

Siguranţa înainte de toate

Evitarea accidentelor şi a tamponărilor ar trebui să fie o prioritate pentru toată lumea. Cu toate acestea, dacă se întâmplă ceva, cel mai bine este să fiţi pregătit. Nu toate ţările au căzut de acord cu tipul măsurilor care trebuie luate şi cu dotările considerate obligatorii. Tabelul alăturat scoate în evidenţă ceea ce este necesar de făcut în diversele state al Uniunii Europene.

Atenţie, vă rog!

Circulaţi pe stânga

În unele ţări din Europa, lucrurile se fac puţin mai diferit decâ în restul. Cipru, Irlanda, Malta şi Marea Britanie, inclusiv în Gibraltar, maşinile se deplasează pe partea stângă. Acest lucru poate fi destul de confuz la început. Dacă planificaţi o călătorie în aceste ţări, poate luaţi în considerare închirierea unei maşini care a fost construită pentru şoselele de acolo, în loc să  conduceţi propriul autoturism.

Nu fumaţi

Există mai multe ţări din Europa care interzic fumatul în maşină. Această măsură a fost adoptată, în principal, pentru protecţia copiilor. Dacă există un minor în vehicul, Marea Britanie, Grecia, Cipru, Franţa şi Austria nu permit fumatul în interiorul acestuia. De asemenea, Italia protejează femeile gravide cu această lege şi, totodată, aplică pedeapsa cea mai severă, cu amenzi de până la 5.000  de euro. Pe de altă parte, în Belgia, există o interdicţie generală a fumatului în vehicule, indiferent de cine este prezent.

Mai multă lumină

După cum am menţionat în tabelul alăturat, Danemarca, Croaţia, Slovacia, Spania, Cehia şi Ungaria se numără printre ţările care necesită utilizarea în timpul zilei a farurilor. În legătură cu aceasta, şoferii din aceste ţări trebuie să aibă, de asemenea, un set de becuri de înlocuire, în cazul în care cele existente vor înceta să funcţioneze.

Toleranţă zero

Băutul şi condusul nu trebuie să meargă împreună. Aceasta nu este doar lege care se aplică în toate ţările UE, ci este şi o regulă de bun-simţ. Unele ţări iau acest lucru mai în serios decât altele. Slovacia, Cehia, Ungaria, Estonia şi România au o politică de alcool zero pentru şoferi, iar pedeapsa pentru încălcarea acestei reguli este severă.

„Verde” pentru zonele verzi

Clima şi protecţia mediului au devenit subiecte de îngrijorare peste tot în Uniunea Europeană. Pentru a reduce poluarea aerului, Austria, Belgia, Franţa, Germania şi Spania au stabilit zone verzi în anumite oraşe şi regiuni. În aceste zone pot circula numai vehicule cu ecusoane speciale. Normele pentru obţinerea acestor insigne variază de la o ţară la alta, dar maşinile moderne sunt mai susceptibile să se califice.

Reguli exotice

Franţa

Franţa are reguli foarte stricte cu privire la sistemele de navigaţie care spionează dispozitivele de supraveghere a traficului, cum ar fi radarele. Nici utilizarea şi nici prezenţa unor astfel de sisteme nu sunt permise în maşină. Dacă sunteţi prins cu un asemenea aparat, acesta va fi confiscat şi veţi primi o amendă care poate ajunge la 1.500 euro.

Danemarca

Danezilor le pasă foarte mult de siguranţa maşinii pe care o conduc. Înainte de a porni la volan, ei sunt obligat să facă o verificare a siguranţei vehiculului pentru a vedea că totul este în ordine. Aceasta include şi căutarea sub maşină, în cazul în care sunt persoane care… dorm sub ea.

Belgia

Un semafor luminos intermitent este un semnal de avertizare că ar trebui să încetiniţi. Traversarea unei străzi pe culoarea galbenă a semaforului este total interzisă, aşa că este mai bine să frânaţi când observaţi că începe să clipească.

Italia

Şoferii începători se pot bucura de Bella Italia într-un ritm mai lent. Dacă aveţi permisul de conducere de mai puţin de trei ani, puteţi conduce pe drumuri expres doar cu 90 km/oră în loc de 110 km/oră, iar pe autostrăzi cu 100 km/oră în loc de 130 km/oră.

Grecia

Dacă doriţi să parcaţi în Grecia, păstraţi-vă calendarul la îndemână. Indicatoarele rutiere pentru oprire interzisă marcate cu o linie verticală se aplică numai în lunile impare ale anului (ianuarie, martie, mai, etc), în timp ce indicatoarele rutiere pentru oprirea interzisă marcate cu o linie orizontală sunt valabile pentru toate lunile pare (februarie, aprilie, etc).

Germania

Germania nu este de acord cu şoferii desculţi care conduc. Dacă vi se face extrem de cald în maşină, nemţii tolerează condusul fără haine, însă nu şi pe acela fără încălţăminte. Oricum, regulile se aplică doar în maşină. Dacă ieşiţi din vehicul dezbrăcat, dar încălţat, s-ar putea să aveţi mari probleme!

În rest, totul va fi bine. Călătorie  plăcută!

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, decembrie 2019 – ianuarie 2020)

 

CITEŞTE ŞI:

Autostrada Transilvania. Lucrările pe 8 sectoare sunt suspendate

Exporturile de autoturisme din UE: unde se duc mașinile noastre?

Epidemia de coronavirus ar putea închide şi uzine auto din Europa

 

Adaugati comentariu