Flotele cu un număr mare de vehicule, dar cu spațiu redus de parcare, ar putea primi ajutor de la o companie chinezească. Aceasta va dezvolta un sistem automat de parcare a mașinilor.
Cine-i GETA? Se pare că întrebarea care-i macină de mult timp pe români, capătă, în sfârșit, răspuns de la chinezi: GETA-i valetul automat. Sau, mai exact, un sistem automat care parchează vehiculele ca la carte, fără să necesite nu numai intervenția șoferului, ci și prezența lui în mașină.
Partea interesantă este că nu va mai fi nevoie de spațiu pentru deschis portierele, deci spațiile dintre mașini ar putea fi de ordinul milimetrilor. Acest fapt ar putea crea fără mare efort un mare număr de locuri de parcare, atât de necesare în zilele noastre.
Procedeul este simplu: șoferul predă mașina la intrarea în parcare, iar dispozitivul o preia, conducând-o, mai sigur decât orice mână de profesionist, până la cel mai convenabil loc de parcare. Prin convenabil, chinezii înțeleg spațiul cel mai mic în care poate încăpea mașina. Simplu ca bună ziua!
Însă nu și la fel de ieftin: GETA (Get a Car) are un cost estimat la 150.000 de euro. Iar cum parcările moderne au câteva sute de locuri, foarte probabil vor avea nevoie de câteva zeci de ”Gete”. Brusc, nu mai pare atât de avantajos.
Totuși, odată cu intrarea în producție, costurile de fabricație ar putea scădea, transformându-le într-o opțiune viabilă. …și iată cum conducerea autonomă poate avea acces liber în parcări, înaintea șoselelor. Numai să fie mai sigură decât ”autonomele” actuale!
Comentați?