Advertisement

2016 Ford Ranger Wildtrack

Ford joacă cartea 4×4

Fie că vorbim de SUV-uri sau de limuzine cu tracțiune integrală, segmentul este în creștere și această evoluție pozitivă va continua și anii viitori.  De aceea, Ford pregătește o ofensivă masivă în acest sens, iar noi am luat contact cu viitoarele modele la centrul de dezvoltare de la Lommel, Belgia.

Acum 4 ani, Ford avea în catalog doar trei modele cu tracțiune integrală în timp ce actuala gamă cuprinde opt modele cu tracțiune integrală. Fie că vorbim despre SUV-urile Kuga și Edge (lansarea acestuia pe piața europeană bate la ușă) despre modelele de familie S-MAX sau Galaxy, despre impunătorul Ranger sau popularul Mondeo, toate pot fi dotate de acum cu soluții inginerești care pun la lucru toate cele patru roțile. Mai mult, chiar și una dintre bijuteriile noii divizii Ford Performance, noul Focus RS, va fi echipată de acum cu un sistem 4×4. La toate se adaugă și Ford Transit, stindardul diviziei de vehicule comerciale, care la rându-i poate fi echipat cu tracțiune integrală.

Cu această gamă completă Ford speră să vândă în 2016 139.000 modele 4×4, cu 120% mai mult decât în 2014. De asemenea, Ford are în plan să vândă 200.000 de SUV-uri în 2016 incluzând aici și Ford EcoSport disponibil cu tracțiune față.

 

2016 Ford KugaKuga și Edge

Cu Kuga și Edge, Ford vine cu o ofertă completă în segmentul de SUV-uri de clasă compactă și medie. Ambele utilizează același sistem 4×4, numit Intelligent AWD, care a debutat în 2012 pe Kuga. Inima sistemului Intelligent AWD este un cuplaj electromagnetic care distribuie cuplul între punțile față și spate în funcție de aderență pentru a oferi maximum posibil de tracțiune. Sistemul Intelligent AWD măsoară în permanență condițiile de aderență și poate distribui cuplul motor între punți (către cea cu aderență mai mare) în doar 20 de milisecunde. Cu o gardă la sol de 20 cm și unghiuri de trecere foarte bune, Kuga și Edge sunt foarte bine pregătite pentru aventură în afara drumurilor asfaltate.

 

2015 Ford Edge

Pentru 2016, Kuga a primit îmbunătățiri amintind aici sistemul SYNC 2.

Ford Edge se află la începutul aventurii europene și pe lângă sistemul de tracțiune preluat de la Kuga vine și cu sistem de direcție adaptiv și cu sistem activ pre-coliziune care detectează și pietonii. Edge va fi disponibil în Europa cu două motorizări: 2 litri turbodiesel/180 CP cu transmisie manuală cu 6 trepte și 2 litri bi-turbodiesel/210 CP cu transmisie automată Powershift cu 6 trepte.

 

2016 Ford Ranger Wildtrack

Ranger Facelift

Ranger a suferit de curând un facelift, având o nouă parte frontală și o nouă planșă de bord care include sistemul multimedia SYNC2 cu display mai mare, de 8 inch, față de 5 inch înainte. Turbodieselul de 2,2 litri cu 4 cilindri a fost revizuit, oferind acum 130 și 160 CP, și un cuplu motor maxim mărit cu 10 Nm la 385 Nm, în timp ce motorul de top cu cinci cilindri, de 3,2 litri, furnizează 200 CP.  Cutia automată este disponibilă pe motoarele mai puternice de 160 și 200 CP și doar în combinație echipările de top Limited și Wildtrack.

Ranger dispune de un sistem 4×4 nepermanent professional, șoferul putând selectat manual 2WD sau 4WD în funcție de condițiile de drum. Pe asfalt uscat, Ranger este propulsat de puntea spate și modul 2WD asigură un consum redus de combustibil în timp ce în teren accidentat se poate comuta în modul 4×4 High. Pentru situații extreme, Ranger dispune și de modul 4WD low-range, care îi conferă abilități off-road excepționale. Este foarte important de preciziat că schimbarea din modurile 2WD în 4WD High se poate realiza și în mers până la viteze de 120 km/h.

 

2016 Ford MondeoFord Mondeo, S-Max, Galaxy

Ford intuiește bine că nu doar clienții de SUV-uri își doresc un plus de siguranță (și chiar de dinamism) și se orientează către sisteme de tracțiune integrală. Așa se face că și pentru Ford Mondeo, Ford S-Max sau Ford Galaxy se pot comanda de acum cu sistemul Intelligent AWD, similar până la un punct cu cel de pe Kuga. Practic, vorbim de același cuplaj electromagnetic 4×4 de la Kuga cu diferența că la Mondeo, S-Max și Galaxy, se poate transfera spre spate până la 100% din cuplu în condiții extreme.

În cazul tututor celor trei modele – Mondeo, S-Max și Galaxy – tracțiunea integrală este disponibilă în combinație cu motorul turbodiesel de 2 litri și 150 CP cuplat cu transmisia manuală cu 6 trepte sau cu motorul turbodiesel de 2 litri și 180 CP cuplat cu transmisia automată Powershift cu 6 trepte.

Noi am condus Mondeo 2.0 TDCi AWD echipat cu motorul turbodiesel de 2 litri combinat cu transmisia manuală cu 6 trepte. Tracțiunea integrală ajută nu doar pe suprafețe cu aderență redusă ci îmbunătățește și dinamica în virajele rapide prin diminuarea efectului subvirator datorită transferului de cuplu spre puntea spate. Mai ales în virajele rapide se poate constata timpul de reacție foarte rapid al sistemului despre care Ford spune că este de sub 20 milisecunde.

Opțiunea pentru tracțiunea integrală este cu atât mai indicate cu cât Ford cere un preț suplimentar modic de numai 1.500 euro, care reprezintă doar 5% din prețul mașinii.

 

2016 Ford KugaSistemul 4×4 la Kuga  (vezi desen)

Sistemul Intelligent AWD are la bază un cuplaj electromagnetic care distribuie cuplul între punți. Sistemul măsoară aderența și reglează cuplul între punți într-un timp mai scurt de 20 milisecunde.

 

Sistemul 4×4 de la Mondeo, Galaxy, S-Max

Sistemul Intelligent AWD de la Mondeo, S-Max și Galaxy se bazează pe același cuplaj electromagnetic și are același timp foarte scurt de reacție de sub 20 milisecunde. În plus poate transfera în condiții extreme până la 100% din cuplu la puntea spate.

 

2016 Ford RangerSistemul 4×4 de la Ranger

Ranger are un sistem 4×4 nepermanent care pe asfalt uscat funcționează în mod 2WD. Șoferul poate cupla 4WD High-range în teren accidentat iar pentru condiții foarte grele există și modul 4WD Low-range care cuplează un reductor. Trecerea de la 2WD la 4WD High se poate face în mers până la 120 km/h.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

constructorii auto
Analize de piațăFlotă verde

Noile obiective de CO2 vor forța constructorii auto să vândă vehicule electrice mai ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 6,35% în primele 8 luni din 2024

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au ajuns, în primele opt luni...

BYD
Analize de piață

Producătorul de mașini electrice BYD ar fi depășit deja Tesla la nivel global, potrivit ABI Research

Potrivit experților de la compania de cercetare ABI Research, meciul dintre chinezii...

vehicule electrice
Analize de piață

Care este noul segment al cumpărătorilor de vehicule electrice. Analiză BCG

Numărul potențialilor cumpărători de mașini de ultimă generație este în creștere, acești...