Advertisement

dosare de daună
Home Infrastructură Fonduri UE pentru documentaţia Podului de la Ungheni

Fonduri UE pentru documentaţia Podului de la Ungheni

Realizarea documentaţiei pentru construcţia Podului de la Ungheni, care va asigura legătura autostrăzii Tg. Mureş-Iaşi-Ungheni (A8) cu varianta de ocolire a oraşului Ungheni din Republica Moldova, va fi finanţată din fonduri europene.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Ministerul Transporturilor au convenit încheierea Contractului de Finanţare nr. 19 în data de 05.10.2018, pentru proiectul ”Sprijin pentru pregătirea documentaţiei tehnico-economice pentru proiectul Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru pod peste Prut la Ungheni” în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1 – Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltatrea reţelei TEN-T şi a
transportului cu metroul, Obiectiv Specific 1.1 – Creşterea mobilităţii prin dezvoltarea transportului rutier pe reţeaua rutieră TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului este de a realiza podul rutier peste Prut la Ungheni care va avea patru benzi de circulaţie şi va asigura legătura autostrăzii Tg. Mureş-Iaşi-Ungheni (A8) cu varianta de ocolire a oraşului Ungheni din Republica Moldova.

Durata de implementare este de 44 de luni, respectiv între data de 01 mai 2015 şi 31 decembrie 2018 la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Rezultatele aşteptate: realizarea Studiului de Fezabilitate ce va cuprinde: Memoriu de sinteză; Studiul de trafic; Studiu privind alternativele de traseu; Investigaţii de teren; Activităţi de proiectare; Plan de operare şi întreţinere; Evaluarea impactului asupra mediului; Analiza Cost-Beneficiu; Identificare reţele şi instalaţii existente; Etapele construcţiei şi aspectele de sănătate şi securitate; Estimări de cost; Documentaţie de atribuire.

Valoarea totală a proiectului este de 950.452,14 lei (inclusiv TVA) şi va fi finanţat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 572.850,34 lei, 25% contribuţia CNAIR – 190.950,10 lei, restul de 186.651,70 lei reprezentând TVA.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Traseul actualizat al Autostrăzii Brașov – Bacău A13, prezentat autorităților locale

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat autorităților locale din județele...

Varianta Ocolitoare Giurgiu
Infrastructură

Construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu intră în linie dreaptă

Contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu (12,06 km) a fost semnat între...

pod peste Dunăre
Infrastructură

11 oferte pentru proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte...

Autostrada Timișoara - Moravița
Infrastructură

Autostrada Timișoara – Moravița A9. Constructor desemnat pentru lotul 2 Jebel – Moravița

Compania Porr Construct a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construirea lotului 2...