EY Eurozone Forecast: Prognoza de creştere a PIB este peste aşteptări

PIB-ul României va creşte cu 3,5% în 2015, un avans care va fi urmat de o creştere şi mai mare, de  3,7%, în 2016, ca urmare a cererii interne puternice şi a îmbunătăţirii balanţei nete a exporturilor,  conform ediţiei din octombrie 2015 a EY Eurozone Forecast (EEF).



ey-eurozone-forecast-prognoza-de-crestere-a-pib-este-peste-asteptari-floteauto

Deşi ritmul creşterii trimestriale a PIB-ului în România a încetinit la doar 0,1% în trimestrul al doilea al  acestui an, faţă de aproximativ 1% în fiecare din cele trei trimestre anterioare, creşterea anuală şi-a  continuat ritmul susţinut, atingând 3,7% – faţă de 3,8% în trimestrul întâi.

Conform EEF, creşterea a fost predominant determinată de consum, însă şi investiţiile şi-au menţinut  recenta ascensiune. Creşterea veniturilor reale, potenţată de inflaţia coborâtă şi de o scădere treptată a  şomajului, va impulsiona consumul pe parcursul ultimelor luni din 2015 şi în 2016. În plus, reducerile  de taxe au potenţialul de a consolida şi mai mult veniturile disponibile.

Consultanţii EY anticipează că PIB-ul va creşte cu 3,5% în 2015 – peste estimarea EEF de 3,1% din  iunie 2015. Aceasta va fi urmată de o creştere şi mai mare, de 3,7%, în 2016, ca urmare a cererii  interne puternice şi a îmbunătăţirii balanţei nete a exporturilor.Ulterior, ritmul va încetini, dar se va  stabiliza la o medie de aproximativ 3% pe an între 2017 şi 2019.

Bogdan-Ion-EY-Romania-floteautoConsumul intern continuă direcţia ascendentă conturată la începutul anului şi rămâne şi pe sfârşit de  an principalul motor de creștere în România, alimentat de nivelul foarte scăzut al inflaţiei, şi de  recenta relaxare fiscală. Spre deosebire de cele mai multe ţări din Zona Euro, România se bucură de o rată scăzută a şomajului şi de o creştere economică susţinută. Pentru a exploata la maxim aceste  avantaje, sunt însă necesare eforturi semnificative pentru a creşte competitivitatea economiei  româneşti, prin reformarea pieţei muncii şi îmbunătăţirea mediului de afaceri”, explică Bogdan Ion,  Country Managing Partner EY România.

 

 

Adaugati comentariu