Advertisement

Arad – Oradea
Home Infrastructură Drumul expres Oradea – Arad a primit Acordul de mediu, ultimul pas înainte de lansarea în licitație

Drumul expres Oradea – Arad a primit Acordul de mediu, ultimul pas înainte de lansarea în licitație

La sediul Ministerului mediului, în prezența ministrului Mircea Fechet, a fost semnat Acordul de mediu pentru drumul expres Oradea – Arad, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat – Lugoj.

”Înțelegem foarte bine importanța obiectivelor strategice de investiții, nu pierdem timpul, emitem acordurile de mediu fără întârzieri, deoarece este esențială consolidarea integrării depline a obiectivelor de mediu și a tranziției verzi în procesul de coordonare a politicilor economice, bugetare și de ocupare a forței de muncă” a precizat Mircea Fechet.

Actul de reglementare pentru viitorul drum expres a fost semnat de Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.

Cu Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic finalizate și cu Acordul de mediu acordat, licitația pentru alegerea constructorului poate fi lansată.

Drumul expres Oradea – Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. În județul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind în județul Arad.

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta Chișineu – Criș și Chișineu Criș – Arad.

Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei.

Viitoarea șosea de mare viteză va traversa cursul râurilor Crișul Alb și Crișul Negru, prin intermediul unor poduri. În zona Chișineu Criș, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluția mutării traseului drumului și a nodului rutier în așa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Vitesco Technologies a deschis în Timișoara o nouă unitate de testare dedicată mobilității electrice

Facturarea electronică generalizată, la un pas de implementare. Când dispare factura pe hârtie?

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...