Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat în noul Sistem Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) două anunţuri de intenţie privind demararea procedurilor de atribuire a proiectării şi execuţiei a trei secţiuni din autostrada Sibiu – Piteşti.
Potrivit CNAIR, lungimea totală a celor trei tronsoane de autostradă depăşeşte 68 de km.
1. Proiectare şi Execuţie Autostrada Sibiu – Pitesti: Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, Lot 2, km 13+170 – km 14+150 şi Secţiunea 2, Boiţa – Cornetu, km 14+150 – km 44+500
– Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, Lot 2 are o lungime de 0,98 km şi se situează pe teritoriul judeţului Sibiu.
– Secţiunea 2, Boiţa – Cornetu are o lungime 30,35 km şi se situează pe teritoriul judeţelor Sibiu (km 14+150 – km 25+200) şi Vâlcea (km 25+200 – km 44+500).
Principalele lucrări pe aceste secţiuni prevăd construirea a 9 tunele cu o lungime de 4.95 km, a 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10.91 km, precum şi consolidarea de versanti\ susţinere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 14.000 ml.
2. Proiectare şi Execuţie Autostrada Sibiu – Piteşti: Secţiunea 3, Cornetu – Tigveni, km 44+500 – km 81+900
Sectiunea 3, Cornetu – Tigveni, are o lungime de 37,40 km şi se situează pe teritoriul pe teritoriul judeţelor Vâlcea (km 44+500 – km62+000) şi Argeş (62+000– 81+900).
Principalele lucrări pe aceste secţiuni prevăd construirea unui tunel cu o lungime de 1,70 km, a 55 structuri cu o lungime totală de aproximativ 15,77 km, precum şi consolidarea de versanţi\susţinere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 5.650 ml.
Anul trecut, CNAIR a scoas la licitaţie contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 1 şi 5 ale autostrăzii Piteşti-Sibiu, iar în prezent ofertele se află în faza de evaluare.
Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, în lungime de circa 123 de kilometri, cuprinde:
Secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
Secţiunea 2, Boiţa-Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;
Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiaşului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
Secţiunea 4, Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeş;
Secţiunea 5, Curtea de Argeş-Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă, prin Valea Argeşului,
Secţiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum naţional, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.
Anul trecut, CNAIR a scoas la licitaţie contractele pentru proiectarea şi execuţia secţiunilor 1 şi 5 ale autostrăzii Piteşti-Sibiu, iar, în prezent, ofertele se află în faza de evaluare. Pentru secţiunea 4, documentaţia pentru Contractul destinat proiectării şi execuţiei a fost trimisă la ANAP pentru verificare şi validare.
Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti o sumă estimată de 1,6 miliarde de euro.
Comentați?