De ce se mai organizează încă o licitaţie pentru modernizarea DN 66

Deşi carosabilul este reabilitat, modernizarea completă a şoselei dintre Rovinari şi Petroşani mai poate dura cel puţin un an. Şi asta pentru că lucrurile s-au complicat, iar CNAIR va organiza o licitaţie separată pentru finalizarea ultimelor două obiective de investiţii.



Modernizarea DN 66 pe segmentul Rovinari-Petroşani (77 km), ruta ce strabate Parcul National Defileul Jiului, ar trebui să îmbunătăţească conditiile de transport pentru călători şi mărfuri, să dezvolte economic comunităţile de pe traseu şi să decongestioneze traficului pe durate care depasesc sensibil „ora de vârf”.

Aceste deziderate încă nu pot fi atinse. Deşi contractele de execuţie au fost semnate acum şase ani, iar proiectul ar fi trebuit finalizat acum patru ani, pe anumite porţiuni lucrările mai pot dura cel puţin un an. Şi asta pentru că dincolo de întârzierile determinate de necesitatea unor consolidări şi reconsolidări a versanţilor în mai multe puncte, astfel încât să nu mai existe căderi de stânci, o revizuire a acordului de mediu din 2012 a făcut imposibilă realizarea parcării de la Mânăstirea Lainici şi reabilitarea podului de peste Jiu.

“Execuţia podului de la km 105+250 şi a parcării de la Mânăstirea Lainici au fost afectate de revizuirea acordului de mediu. De asemenea, în directă legatură cu obţinerea revizuirii acordului de mediu au fost necesare noi suprafeţe de teren, ce au trebuit a fi scoase din fondul forestier. Având în vedere faptul că traseul drumului naţional DN 66 străbate Parcul Naţional Defileul Jiutui, revizuirea acordului de mediu a fost anevoioasă şi de durată”, spun reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Ce este de făcut?

CNAIR a decis să elimine din contractele încheiate cu antreprenorii cele două obiective nefinalizate şi să le lanseze în licitaţie într-un nou proiect.

“Cele două obiective de investiţii, fac obiectul unui singur contract şi în momentut de faţă, documentaţia de atribuire în vederea demarării procedurii de achiziţie publică execuţie lucrări a fost înaintată către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice pentru validare. Data estimată pentru semnarea contractului de execuţie este octombrie 2018”, explică reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

 Finanţarea nu este pierdută

În 2012, CNAIR lansa proiectul de reabilitare a DN 66 Bumbeşti-Jiu – Petroşani, contractul fiind finanţat din fonduri POS Transport 2007-2013. Modernizarea a fost împărţită în două loturi:

  • Lot I: Rovinari – Bumbeşti Jiu, km 48 – km 93 (45 km). Antreprenorul lucrării este Asocierea Comsa S.A.U. – Corporate Management Solution S.R.L, valoarea contractului de lucrări fiind de 117.975.702,65 lei (fără TVA).
  • Lot II: Bumbeşti Jiu – Petroşani, km 93 – km 126 (32 km). Antreprenorul lucrării este Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA. – Chirulli Andrea Impresa Individuale – Coremi Inter SA, valoarea contractului de lucrări fiind de 149.705.919,89 lei (fără TVA).

Vestea bună este că, deşi finalizarea lucrărilor a fost mult întârziată, finanţarea nu a fost pierdută, banii fiind transferaţi în actuala perioadă de programare, de la POS Transport la POIM 2014-2020.

 

 

 

Adaugati comentariu