Advertisement

jud. Ilfov
Home Infrastructură Cum se reabilitează 30 km în 4 ani

Cum se reabilitează 30 km în 4 ani

În timp ce japonezii au reuşit să-şi repare perfect autostrăzile afectate de cutremurul din 2011 în numai 4 luni, românilor le ia 4 ani doar ca să reabiliteze 30 de km de drum naţional.

În decembrie 2017, CNAIR a reuşit să recepţioneze lucrările de reabilitare ale tronsonului Şoimuş – Brad (jud. Hunedoara) de pe DN 76 Deva – Oradea, o lucrare finanţată din fonduri europene.

CNAIR spune că lucrările executate pe o lungime de 29,1 km de drum au constat, pe lângă reabilitarea părţii carosabile, în construcţia a 3 noi poduri, reabilitarea altor 9, lucrări la 121 podeţe şi amenajarea a 13 intersecţii.

Valoare lucrărilor a fost de 105.143.769, 69 lei fără TVA, o finanţare obţinută 75% din fonduri POIM – Programul Operaţional Infrastructură Mare şi 25% de la Guvern. Perioada de garanţie este de 24 de luni de la semnarea procesului verbal de recepţie.

Contractul, semnat în noiembrie 2013, adică acum 4 ani, prevedea o perioadă de execuţie de 12 luni. Ulterior, CNAIR a semnat cu constructorul, Asocierea Selina şi Doprastav, un act adiţional în care intervalul se prelungea cu încă şase luni. La acea dată, CNAIR estima că lucrările vor fi finalizate în octombrie 2016. N-a fost să fie!

La ieşirea din Şoimuş, DN 76 se va intersecta cu viitoarea Autostradă Lugoj – Deva.

Reabilitarea şoselei Deva-Oradea, o poveste ce pare fără de sfârşit, a fost împărţită în patru tronsoane:

Lot 1 : Şoimuş – Brad, km 0+000 – km 30+436 – recepţionat în decembrie 2017.

Lot 2 : Brad – Ioneşti, km 35+432 – km 55+425. Contractul, în valoare de 64,99 mil. de lei, a fost semnat în
octombrie 2012, iar lucrările au fost recepţionate abia în noiembrie 2016. Constructor, Porr Bau Gmbh.

Lot 3 : Vârfurile – Ştei, Km 69+350 – Km 102+660. Contractul, în valoare de 170.87 mil. lei, a fost reziliat în
decembrie 2017.Oricum, executantul, Construct Mod SRL, subcontractase lucrările către compania Selina,
cea care lucra şi la tronsonul 1. Reabilitarea începuse în 2011 şi fusese finalizată în proporţie de 80%. CNAIR spun că motivul întârzierilor a fost lipsa unei HG pentru expropierea imobilelor de la km 94+537 şi de la km 102+660.

Lot 4 : Ştei – Beiuş, km 102+660 – km 133+660 – finalizarea estimată în iunie 2018. Contractul, cu o valoare de 99,58 mil. lei, a fost semnat cu firma Azvi/Azcale, iar lucrările au început în 2013. Reabiltarea este realizată în proporţie de 86%.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Târgu Neamț - Târgu Frumos
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului I Târgu Neamț – Târgu Frumos

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, miercuri, spre publicare în...

valea doftanei
Infrastructură

Modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet, alternativă la DN 1, ar putea începe în 2025

Consiliul Judeţean Braşov a anunțat că va lua toate măsurile pentru ca...

Pipirig - Vânători Neamț
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), parte din A8

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euro-Asfalt a câștigat...

investiții
Infrastructură

Guvernul a aprobat trei proiecte de investiții în infrastructura rutieră, cu o valoare însumată de 2,8 miliarde de lei

Guvernul a aprobat trei investiții în infrastructura rutieră, derulate prin Ministerul Transporturilor,...