Cum se alege soluția de monitorizare a unei flote

Interviu cu Delia Chiș, National Sales Manager SafeFleet
SafeFleet

Piaţa românească de gestionare a flotelor auto și de monitorizare a autovehiculelor este dinamică, în plină dezvoltare şi consolidare. Unde se poziţionează SafeFleet pe această piaţă?

Suntem în topul companiilor de telematică din România, ”combustibilul” nostru fiind încrederea pe care clienții ne-o acordă zi de zi. Am pornit la drum în urmă cu mai bine de 20 de ani, cu misiunea de a fi cei mai buni în ceea ce facem. Am crescut odată cu avansul tehnologiei și a schimbărilor legislative, pentru a răspunde cu brio nevoilor schimbătoare ale pieței.

În prezent, ne mândrim cu 75.000 dispozitive GPS monitorizate și un portofoliu vast de clienți, din domenii precum transport, construcții, agricultură, utilități publice, leasing & rent-a-car, care provin din 26 de țări ale lumii.

Consideraţi că investiţia în instrumente telematice și de monitorizare auto prin GPS este esenţială, în condiţiile economice dificile din prezent? Care sunt motivele care converg către această concluzie?

Fără îndoială, digitalizarea managementului unei flote este o investiție necesară, cu beneficii vizibile la scurt timp de la implementare. Practic, ceea ce face un sistem telematic „atractiv” în ochii unui manager este faptul că transmite în timp real și stochează informații valoroase despre flotă și șoferi. Indiferent de oră, dacă sunt sau nu la calculator, managerii de flotă au acces la aceste informații cu doar câteva clickuri, ceea ce le permite să ia decizii de business în cunoștință de cauză, să își schimbe rapid prioritățile, să transmită partenerilor informații corecte și actuale.

Care sunt cele mai importante soluţii dezvoltate de SafeFleet şi ce beneficii principale aduc utilizatorilor? Vedeţi o legătură directă cu reducerea TCO, adică a costului total de utilizare al flotei?

Un proiect de succes și drag nouă este integrarea soluției de monitorizare SafeFleet cu SAP-ul, pentru un client important din sfera utilităților publice. De altfel, aplicația noastră este compatibilă și se integrează ușor cu peste 30 de alte soluții informatice, platforma SafeFleet fiind deja integrată cu Shippeo, project 44, Sixfold, șamd. Astfel, clienții noștri primesc automat datele de monitorizare în platformele cu care sunt obișnuiți să lucreze și nu este nevoie să lucreze în paralel într-o altă aplicație, pentru un management eficient al flotei.

În rândul transportatorilor, unele din cele mai solicitate soluții sunt programul de lucru al șoferului, defalcat pe fiecare țară parcursă, ceea ce le permite să calculeze cu ușurință plata diurnei externe, descărcarea tahografului, cât și plata taxei de drum prin OBU All-In-One. În rândul vehiculelor de distribuție, soluția de optimizare rute este cea mai solicitată.

Folosirea sistemului de monitorizare pentru managementul flotei, din experiența clienților noștri, a adus o reducere a TCO de până la 25%.

Cât de important este preţul în alegerea soluţiei de gestionare a flotelor auto?

Este o componentă importantă, mai ales în condițiile economice actuale. Ca în orice industrie, există diferite praguri de preț, care de cele mai multe ori reflectă complexitatea soluției oferite, experiența furnizorului telematic, cât și calitatea serviciilor oferite.

Care sunt informaţiile de care un fleet manager ar trebui să ţină seama la alegerea unui instrument telematic?

Tot mai mulți manageri de flotă se confruntă cu uși închise din partea furnizorului telematic atunci când întâmpină probleme. Așadar, nivelul de suport oferit clienților este extrem de important în alegerea unei soluții de monitorizare. Noi oferim sprijin clienților noștri oricând au nevoie, prin intermediul account manager-ului asignat sau a departamentului de Suport, clienții noștri având asigurarea că noi putem găsi soluții indiferent de situație.

Pe lângă acest aspect, un manager de flotă ar trebui să se asigure că soluția de monitorizare aleasă răspunde tuturor nevoilor sale. Cu cât un sistem telematic este mai complex, cu atât datele furnizate managerilor de flotă sunt mai vaste și înlesnesc optimizarea proceselor de lucru.

Nu în ultimul rând, menționăm durata de implementare a soluției telematice odată ce contractul a fost semnat, întrucât, de cele mai multe ori, nevoia de monitorizare este imediată.

Când o companie intenţionează să utilizeze soluţiile SafeFleet, care sunt primele cuvinte-cheie folosite în discuţiile cu dumneavoastră: combustibil, tahograf sau stilul de condus al şoferilor?

Primul cuvânt-cheie folosit în discuțiile cu clienții noștri este localizarea. Pentru că nevoia de bază a companiilor interesate de soluțiile noastre o reprezintă monitorizarea în timp real a poziției vehiculelor. Discuțiile avansate, în special cu jucătorii din segmentul transporturilor, implică și un interes sporit pentru monitorizarea consumului de combustibil, cât și a datelor transmise de tahograful mașinii. În cazul clienților care fac distribuție, discutăm despre optimizarea rutelor.

Cum ar arăta pachetul ideal de soluţii SafeFleet pentru un transportator care deţine o flotă de camioane, dar şi pentru unul care operează o flotă de vehicule uşoare? Cât durează, în medie, implementarea acestui pachet de soluţii în flotele clienţilor?

Viața transportatorilor devine considerabil mai ușoară atunci când soluția de monitorizare le permite să țină sub control consumul de combustibil și să aibă la îndemână orele de lucru și de odihnă ale șoferilor. Comunicarea bidirecțională șofer-dispecer prin intermediul aplicației e un alt must-have pentru o planificare cât mai exactă a transporturilor. Iar plata taxelor de drum folosind un sistem unic de taxare, precum OBU All-In-One, le asigură transportatorilor trecere liberă pe autostrăzile din Europa și îi scapă de grijă amenzilor.

Pentru flotele de vehicule ușoare, pachetul ideal de soluții SafeFleet include localizarea poziției, monitorizarea consumului de combustibil, separarea călătoriilor personale de cele business, cât și optimizarea rutelor.

Pentru clienții noștri, punem la dispoziție instalarea echipamentelor GPS în regie proprie sau prin intermediul nostru. În cel de-al doilea caz, implementarea se face prin intermediul rețelei noastre de service la nivel național, cât și internațional. În România avem peste 50 puncte service, acoperind majoritatea reședințelor de județ, unde fiecare client poate poate realiza instalarea echipamentelor pe vehicule, proces care durează în medie 25 min.

Care este cea mai mare flotă care foloseşte o soluţie SafeFleet?

La nivel național, cea mai mare flotă monitorizată de noi este o companie din domeniul utilităților publice cu sediul în Târgu Mureș, ce folosește sistemul nostru de monitorizare pe un număr aproximativ de 2.300 vehicule, utilizate la nivel național pentru intervențille solicitate de consumatorii finali.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

România, pe ultimul loc în Europa la atractivitatea pentru investiţii în infrastructură verde

Regândirea retailului auto pe măsură ce tinerii continuă să se îndepărteze de reprezentanţe. Studiu EY

 

 

Adaugati comentariu