Pentru ocupaţia de şofer de tir au fost încheiate anul trecut cele mai multe contracte individuale de muncă în sectorul privat, 128.000, iar o analiză preliminară arată că, în acest an, numărul acestora a crescut la 145.000.
Datele sunt cuprinse în „Studiul privind analiza forţei de muncă la nivelul regiunilor de dezvoltare ale României, aferent anului 2015”.
„Vorbim de un sector în plină dezvoltare. Ideea este că sectorul de transport – logistică, din ceea ce am analizat noi, nu se regăseşte în strategia de competitivitate a României, cu toate că este unul care tinde să devină unul dintre principalele sectoare angajatoare”, a afirmat Mihai Cioc, lector în cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) şi coordonator al Studiului.
Acesta a adăugat că aproximativ 70% din capitalul companiilor din sectorul de transport – logistică este românesc, iar această cifră ar trebui luată în considerare la proiectarea unor politici care să susţină competitivitatea din domeniu.
Pe de altă parte, preşedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni, Cristian Pârvan, consideră că sectorul transporturi – logistică are rol semnificativ pentru echilibrarea balanţei comerciale.
„Dacă vă uitaţi în Raportul BNR privind balanţa comercială a României, ea se echilibrează mai mult de jumătate prin banii aduşi de serviciile de transporturi internaţionale rutiere. De aceea s-au năpustit cei din Europa de Vest contra transportatorilor români; nu intru în amănunte. De aceea s-a repezit ANAF-ul anul trecut contra transportatorilor români; nu intru în amănunte. De aceea s-a repezit mai nou RCA-ul. Pentru că nu au mai reuşit primele două să îi oprească şi să îi limiteze. Pentru că, evident, „tiristul” român este la fel de bun ca „tiristul” german, fracez, austriac, belgian, dar evident că este plătit….”, a conchis Cristian Pârvan.
Comentați?