Constructorul italian al podului suspendat peste Dunăre de la Brăila este în continuare în întârziere

Constructorul italian al podului suspendat peste Dunăre de la Brăila este în continuare în întârziere, deși și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
pod suspendat Braila

”Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%”, a completat CNAIR.

Instituția menționează că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022.

Conform CNAIR, chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WEBUILD S.P.A) se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract.

CNAIR așteaptă motivarea instanței pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.

Situația litigiilor dintre CNAIR și WEBUILD S.P.A în cadrul contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este următoarea:
un număr total de 21 de dosare;
– 9 dintre aceste dosare au fost câștigate de CNAIR SA (5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv);
– 1 dosar pierdut definitiv de CNAIR;
– în celelalte 11 dosare instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.

Valoarea contractului pentru construcţia podului peste Dunăre de la Brăila se ridică la 2,375 miliarde lei cu TVA.

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de 19,095 km iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de 4,328 km.

Contractul pentru construcţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 iar termen contractual de finalizare era 2021, potrivit CNAIR.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Porsche Engineering deschide oficial biroul din Timișoara și își continuă planurile de expansiune

Traficul rutier va fi monitorizat prin sistemul integrat e-SIGUR

 

 

 

Adaugati comentariu