Advertisement

nio
Home Piaţa auto Industrie auto Constructorul auto chinez Nio ar vrea să preia fabrica Audi de la Bruxelles

Constructorul auto chinez Nio ar vrea să preia fabrica Audi de la Bruxelles

Într-un climat tensionat la Bruxelles cauzat de anunțul din luna iulie privind închiderea fabricii Audi, producătorul auto chinez Nio se numără printre potențialii cumpărători. Producția în Europa i-ar permite să evite taxele vamale de 21% pe care Comisia Europeană intenționează să le impună.

Potrivit publicației belgiene De Tijd, Nio intenționează să depună o ofertă de preluare pentru fabrica Audi din Bruxelles, pe care grupul Volkswagen vrea să o vândă din cauza vânzărilor scăzute ale modelului Q8 e-Tron, fabricat în prezent acolo. Reprezentanții sindicatelor belgiene au declarat pentru Automobilwoche că o delegație a potențialilor investitori chinezi a vizitat recent fabrica din Bruxelles.

Constructorul auto Audi, afectat de scăderea cererii de vehicule electrice cu baterie (BEV) și de reducerea generală a comenzilor pe segmentul mașinilor electrice de lux, a luat decizia de a opri producția Q8 e-tron. Fabrica din Bruxelles numără aproximativ 3.000 de angajați. O astfel de decizie ar marca o premieră pentru Grupul Volkswagen de la închiderea fabricii din Westmoreland (Alabama, SUA), în 1988.

Producătorul chinez Nio se poziționează astfel ca un potențial cumpărător, oportunitate care i-ar permite să evite noile taxe vamale de 21% pe care Comisia Europeană le va institui din luna noiembrie 2024. Potrivit analiștilor de la Dataforce, Nio a vândut 1.777 de vehicule în Europa în primele opt luni ale anului, sedanul ET7 fiind lider în vânzări.

Nio, poziționat clar în segmentul premium al vehiculelor electrice, oferă în prezent cinci modele 100% electrice: EL6, EL7, ES8, ET5 și ET7. Pentru a-și consolida prezența în Europa, marca pregătește un model destinat segmentului B, planificat pentru 2025. La nivel comercial, Nio a vândut 500.000 de mașini de la crearea sa în 2014, dintre care 160.000 doar anul trecut. La fel ca multe start-up-uri aflate în faza de creștere, Nio înregistrează pierderi semnificative, de aproximativ 3 miliarde de dolari. Pe de altă parte, tehnologia ocupă un loc central în dezvoltarea sa, o treime din cei 32.000 de angajați ai săi sunt dedicați cercetării și dezvoltării. Ducând inovația și mai departe, Nio și-a lansat propriul telefon mobil în urmă cu câteva luni, cu scopul de a crea o interacțiune perfectă între șofer și vehiculul.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Flotă de 42 de vehicule cu emisii scăzute pentru Hidroelectrica

 

CNAIR își cumpără 6 autoturisme hibride plug-in, prin programul Rabla Plus

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...

continental
Industrie auto

Peste 120 de elevi noi s-au alăturat companiei Continental în clasele din învățământul profesional dual

Peste 400 de elevi au început anul școlar susținuți de sediile Continental...

Nokian Tyres
Industrie auto

Nokian Tyres a inaugurat la Oradea prima fabrică de anvelope din lume cu zero emisii de CO2

Nokian Tyres a inaugurat fabrica de anvelope pentru autoturisme din Oradea, care...

draghi
Industrie auto

Raportul Draghi avertizează UE că deciziile sale duc la slăbirea industriei auto

În raportul său despre competitivitatea europeană, fostul președinte al Băncii Centrale Europene...