Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat că Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Valea Prahovei – Comarnic, Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal – este eligibilă în a prelua un tronson din autostrada Comarnic-Braşov pentru a-l implementa.
În accepţiunea şefului de la Transporturi, „a implementa” înseamnă „a revizui studiul de fezabilitate, a întocmi proiectul tehnic, a licita bineînţeles – asta înseamnă descentralizare – şi bineînţeles ultima etapă, cea de execuţie”.
Finanţarea pentru autostrada Comarnic-Braşov ar urma să fie realizată din fonduri europene. Cum autorităţile locale nu sunt eligibile pentru accesarea de bani UE pentru proiecte de infrastructură mare, Guvernul a adoptat, marţi, o ordonanţă de urgenţă prin care autorităţile publice locale pot prelua de la administratorul infrastructurii rutiere, pe bază de protocol, variante ocolitoare, drumuri naţionale, drumuri de legătură.
Lucian Bode a avut miercuri pe agendă o întâlnire de lucru cu reprezentanţii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru realizarea unor centuri ocolitoare ale oraşelor Comarnic, Sinaia, Buşteni şi Azuga până la intrarea în oraşul Predeal.
La rândul lor, primarii oraşelor de pe Valea Prahovei au dat asigurări că se vor ocupa în mod direct de realizarea cât mai rapidă a proiectului privind autostrada Comarnic -Braşov.
„Este prima oară când avem întâlniri între ministrul Transporturilor şi toţi primarii de pe Valea Prahovei – Comarnic, Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal – şi azi ni s-a alăturat şi Consiliul Judeţean Braşov. Cred că împreună găsim cele mai bune soluţii. Ne-am mai întâlnit acum două săptămâni şi am discutat despre posibile variante ocolitoare pentru oraşele noastre, respectiv de la Comarnic până la Sinaia o variantă ocolitoare şi a doua ocolitoare a oraşului Buşteni. Analizând în paralel şi proiectul autostrăzii, a reieşit că benefic pentru comunităţile locale şi nu numai, şi pentru turiştii care tranzitează Valea Prahovei, este să demarăm cât mai rapid construcţia la autostrada Comarnic la Braşov”, a menţionat primarul oraşului Sinaia, Vlad Oprea, citat de Agerpres.
Acesta a mai precizat că ADI Valea Prahovei nu se va substitui CNAIR, ci se va ocupa în mod direct de construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov.
„Nu va substitui CNAIR, ci se va ocupa în mod direct de realizarea tronsonului de autostradă Comarnic-Râşnov. Discuţia a pornit pe două direcţii importante. Pe de o parte, de a stabili traseul final al autostrăzii – am avut o discuţie foarte bună cu domnul ministru al Transporturilor şi cu conducerea CNAIR – şi urmează în două săptămâni să stabilim exact care va fi traseul final pentru autostradă, iar pe de altă parte, ca o soluţie rapidă, CNAIR va trebui să vină – la propunerea noastră – cu soluţii finale pentru a fluidiza într-un termen mult mai scurt traficul”, a spus Oprea.
CITEŞTE ŞI:
Euroins România, amendată de ASF pentru a doua oară în 5 luni
STB a cerut scumpirea biletelor de la 1,3 lei la 2,5 lei
Test drive Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT 140 CP
Comentați?