Advertisement

Extreme E
Home Transporturi Competiția Extreme E. Cine va „cuceri” lacul Rose de lângă Dakar?

Competiția Extreme E. Cine va „cuceri” lacul Rose de lângă Dakar?

Oricine a avut ocazia să urmărească prima cursă din Campionatul Extreme E, abia așteaptă weekendul acesta, când va avea loc al doilea X Prix! În noua locație și în condiții climatice complet noi, șoferii vor trebui să-și arate abilitățile și, de asemenea, să se bazeze pe cele mai moderne echipamente pe care le au.

Sfânta Elena, o fostă navă poștală din Marea Britanie și acum principalul vehicul al competiției Extreme E, a fost ancorată cu succes în Senegal. Marfa pe care o transportă valorează sute de milioane de euro – la bord se află, alături de cei 200 de membri ai echipajului, 90 de containere uriașe cu cele mai moderne vehicule de curse Extreme E, tone de echipamente auxiliare, inclusiv anvelope Continental de ultimă generație. Totul este pregătit pentru Ocean X Prix.

Cea de-a doua cursă a uneia dintre cele mai atractive competiții sportive din lume, care în scurt timp a câștigat numeroase laude de la toți fanii sporturilor extreme (aproximativ 20 de milioane de oameni au urmărit prima cursă din întreaga lume), se va desfășura lângă faimosul „lac roz”, Lac Rose, care se află la aproximativ 30 de kilometri distanță de Dakar, capitala Senegalului.

Dunele de nisip, suprafețele care abundă de sare, pietrișul și rocile reprezintă principalele caracteristici ale terenului acestei zone și vor oferi șoferilor provocări reale în timp ce se avântă pe terenul îngust și pe traseele nisipoase din jurul lacului și la doar un pas de Oceanul Atlantic. Pe perioada activităților de două zile, cei mai rapizi și mai ingenioși șoferi vor obține puncte suplimentare și vor fi cu un pas mai aproape de marea finală.

Nico Rosberg și noi motive pentru a sărbători

Competiția este asociată cu multe nume mari din lumea curselor. Unul dintre aceștia, fost campion de Formula 1, proprietarul echipei Rosberg X Racing și antreprenor pentru sustenabilitate, Nico Rosberg, a devenit noul ambasador de brand al partenerului fondator al Extreme E, un producător principal de anvelope premium și o companie globală de tehnologie – Continental.

Se poate spune că această colaborare a venit destul de firesc, deoarece, pe lângă faptul că sunt primii în munca lor, atât legendarul șofer, cât și brandul german sunt foarte activi în pledoaria pentru mediu, fapt demonstrat prin implicarea lor în ceea ce privește Extreme E.

Rosberg explică: „Sunt foarte mândru că lucrez cu parteneri care pun un accent deosebit pe sustenabilitate, tehnologie și siguranță în tot ceea ce fac. La fel ca mine, Continental este hotărât să încurajeze mobilitatea sustenabilă. Dezvoltarea și inovația în sectorul anvelopelor sunt elementare pentru aceasta. Văd aceste valori comune ca baza colaborării noastre și aștept cu nerăbdare să lucrăm împreună”.

Noua colaborare reprezintă doar unul dintr-o serie de motive de sărbătoare, întrucât echipa lui Rosberg a dominat prima rundă a competiției și a ocupat primul loc în clasament.

Așa cum era de așteptat, eternii rivali Rosberg și Lewis Hamilton, proprietarul echipei X44, și-au adus competiția în acest campionat, chiar dacă nu sunt la volan. În ciuda poziției bune pe care echipa X44 a avut-o în timpul primei curse din Arabia Saudită, cursele finale și „Crazy race” l-au făcut pe Rosberg X Racing să preia conducerea și să câștige prima etapă. Locul al treilea, și cu doar două puncte mai puțin decât X44, a revenit lui Andretti United. Mica diferență de puncte face ca această competiție să fie și mai interesantă, astfel încât șoferii și echipele, precum și milioane de oameni din fața micilor ecrane, așteaptă cu nerăbdare să se urce la volan și să parcurgă noii kilometri în Senegal.

Condiții extreme dominate cu ajutorul unor echipamente extrem de bune

După prima călătorie în condiții dure, precum cele din Arabia Saudită, a fost înregistrată doar o singură pană, ceea ce este un succes la care puțini sperau. Un scor excelent a fost atins datorită anvelopelor unice Continental, special dezvoltate pentru acest tip de competiție.

Mașina de curse „ODYSSEY 21” este un SUV de curse electric, cu 550 CP și cântărind 1,78 tone, pe care competitorii profesioniști îl împing constant la limita de putere. Acest lucru înseamnă o sarcină fără precedent pe anvelope în cursele cu motor.

„Au existat în mod fundamental trei provocări majore în ceea ce privește dezvoltarea, pe lângă constrângerile legate de timp: greutatea este mare comparativ cu alte mașini de curse. Prin comparație, un vehicul de Formula E cântărește doar aproximativ jumătate din această greutate. În același timp, cuplul este extraordinar de puternic, așa cum se întâmplă, în general, în cazul vehiculelor cu acționare electrică. Combinarea acestor doi factori are ca rezultat o sarcină enormă asupra anvelopelor. În plus, în timpul realizării, a trebuit să ținem cont de faptul că anvelopele CrossContact Extreme E vor funcționa pe diferite suprafețe ale locațiilor pentru curse – de la cerințele speciale ale deșertului până la pădurea tropicală din Amazon”, afirmă Catarina Silva, șefa echipei de management al produselor de vară, 4×4 și autoutilitare pentru anvelopele Continental.

Moștenirea pe care Extreme E dorește să o lase

În afară de natura uluitoare, unele dintre principalele motive pentru care Extreme E a ales Senegalul ca locație pentru a doua cursă, sunt problemele sociale și de mediu, creșterea nivelului mării, degradarea ecosistemului marin exacerbată de pescuitul excesiv, gestionarea inadecvată a deșeurilor și schimbările climatice.

Pentru a rezolva cel puțin o parte din aceste probleme, în cooperare cu ONG-ul local Oceanium, această cursă va lăsa în urmă un milion de noi mangrove în Senegal. Proiectul se va concentra pe cinci zone cu o suprafață totală de 60 de hectare (adică aproximativ 112 terenuri de fotbal) cu scopul împăduririi, dar și oferind educație populației locale.

Mangrovele reprezintă unul dintre cele mai bogate ecosisteme din lume, jucând un rol important în viața comunităților aflate pe coastă. Pe lângă faptul că sunt excelente la absorbția carbonului, acestea reduc inundațiile și eroziunea generate de furtuni, funcționează ca pepiniere și filtrează sarea și poluanții din apă.

Clasamentul după prima cursă

1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) – 35 de puncte

2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) – 30 de puncte

3. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) – 28 de puncte

4. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) – 26 de puncte

5. Hispano Suiza XITE Energy Team (Oliver Bennett / Christine Giampaoli Zonca) – 20 de puncte

6. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) – 17 de puncte

7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) – 13 de puncte

8. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) – 12 de puncte

9. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) – 8 de puncte

 

CITEȘTE ȘI:

”Străzi deschise” în Capitală. Centrul devine zonă exclusiv pietonală în perioada weekend-urilor

CNSU a actualizat lista ţărilor cu risc epidemiologic ridicat. Marea Britanie, în Zona galbenă

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

IVECO
Transporturi

Cum poate IVECO S-WAY să-ți îmbunătățească performanțele în transporturi

Cum poate IVECO S-WAY să-ți îmbunătățească performanțele în transporturi. Eficiența și sustenabilitatea...

Afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi, în scădere cu 6,4% în primele 8 luni din 2024

În primele 8 luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...

mobilității electrice
Transporturi

Peisajul mobilității electrice din România își resetează traiectoria?

România înregistrează o dezvoltare mixtă a peisajului mobilității electrice, cu o absorbție...

autovehicule furate
Transporturi

Peste 250 de autovehicule furate au fost descoperite la frontieră în primele 9 luni

În primele nouă luni din anul 2024, poliţiştii de frontieră au descoperit...