După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen și-a menținut poziția fermă, în pofida încetinirii bruște a vânzărilor de vehicule electrice, confirmând 2035 ca termen pentru obiectivul Zero emisii. Cu toate acestea, a deschis ușa posibilei introduceri a combustibililor sintetici, în ciuda costului lor ridicat și a utilizării economice limitate.
Aleasă sub steagul PPE (Partidul Popular European), din care fac parte și reprezentații alianței politice germane CDU-CSU, Ursula von der Leyen dăduse speranțe industriei auto că va ajusta termenul 2035 privind interzicerea vânzărilor de mașini termice noi .
Însă în primul ei discurs a confirmat obiectivul Zero emisii începând din 2035 și a anunțat că, în atingerea lui, accentul principal va fi pus pe vehiculele electrice, deoarece alte tehnologii, precum hidrogenul, nu sunt încă suficient dezvoltate pentru autoturisme.
Sub influența lobby-ului puternicei industrii auto germane, Ursula von der Leyen a acceptat introducerea combustibililor sintetici, permițând astfel supraviețuirea mașinilor termice noi și după expirarea termenului limită.
Astăzi, însă, combustibilii sintetici nu au viabilitate economică. Cu un preț mediu de 6 euro pe litru, ar trebui să sperăm la progrese considerabile în cercetare și dezvoltare pentru a reduce costul acestui combustibil, care va rămâne rezervat, probabil, vehiculelor de lux.
CITEȘTE ȘI:
Responsabilitățile managerilor de flotă au devenit tot mai extinse și mai complexe. Studiu Dataforce
Comentați?