Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit cinci oferte pentru proiectarea şi execuţia secţiunii Suplacu de Barcău – Chiribiş, în lungime de 26,35 kilometri, parte din Autostrada A3 Transilvania.
„Au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea şi execuţia secţiunii Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania. Constructorii şi proiectanţii din România, Ungaria şi Turcia care concurează pentru acest contract în valoare de 937,53 milioane de lei (fără TVA) – finanţat din Fonduri Europene Nerambursabile – vor avea la dispoziţie maximum 24 de luni (din care 6 luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie) pentru finalizarea lucrărilor şi deschiderea circulaţiei”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Operatorii economici care au depus oferte sunt:
- Construcţii Erbaşu (România),
- Asocierea Duna Group Internaţional KFT – Duna Construcţii Ro (Ungaria – România),
- Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia),
- Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia),
- Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 (România).
În cadrul contractului, vor fi realizate mai multe lucrări de artă, incluzând 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, printre care unul de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m, peste Lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău (km 6+655).
Construcția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiş a început în 2004, de către Bechtel, dar a fost abandonată în 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată lucrările în anul 2015, dar spaniolii de la Corsan-Corviam Construccion nu au reușit să se mobilizeze, contractul fiind reziliat din nou în anul 2016. Ulterior, a mai fost lansată o licitație câștigată de sibienii de la Construcții SA, însă procedura nu s-a finalizat cu succes. Ultima licitație, adjudecată de Asocierea Erbașu – Drum Asfalt, a fost, la rândul său, anulată.
CITEȘTE ȘI:
Patru IVECO DAILY pentru Crucea Roșie Română
Au început testele de rezistență la Podul suspendat de la Brăila
Comentați?