Advertisement

Programul Operaţional pentru Transport
Home Infrastructură Cătălin Drulă: Proiectarea Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov este blocată de 3 luni

Cătălin Drulă: Proiectarea Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov este blocată de 3 luni

Deputatul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a afirmat că proiectarea Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov este blocată, în condițiile în care ”de 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie”.

”În 2021, trebuia să avem – conform calendarului contractual – traseul final aprobat și bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 și faza 2. În plus, și investigațiile de teren preliminare trebuiau realizate deja”, a mai spus fostul ministru.

Acesta subliniază că pe data de 14 septembrie, ar fi trebui finalizată analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC 1).

”Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt, cu termene urmărite și ședințe de progres. Acum, pare că Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale. Să aibă legătură asta cu numirea de către PNL ca președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR a omului lui Dan Voiculescu, chiar fostul director general timp de 6 ani al firmei Consitrans?”, se întreabă Cătălin Drulă.

Cheltuielile necesare pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul de autostradă Ploiești – Comarnic – Brașov se ridică la 57.527.000 lei cu TVA, urmând a fi finanțate din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

Autostrada București – Brașov, conform Studiului de Fezabilitate este împărțită în 5 sectoare:

  • sector 1 Bucuresti – Ploiesti (65 km);
  • sector 2 Ploiesti – Comarnic (45,6 km);
  • sector 3 Comarnic – Predeal (36,2 km);
  • sector 4 Predeal – Cristian (21,8 km) si racordarea autostrazii la reteaua de drumuri existente;
  • sector 5 Cristian – Ghimbav (4,7 km).

Tronsonul Ploiești – Comarnic – Brașov este format din sectoarele 2, 3, 4 și 5.

Pe 11 martie 2021 a fost dat startul pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov (A3), odata cu înmânarea Ordinului de Începere pentru completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate și pentru elaborarea Proiectului Tehnic.

Demersul se înscrie în seria procedurilor iniţiate în urma semnării în data de 12 februarie 2021, de către CNAIR cu Consitrans a contractului pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Ploieşti-Braşov”.

Studiul de Fezabilitate are în vedere o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani şi investigaţii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde şi o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu şi realizarea unui model financiar al proiectului.

 

CITEȘTE ȘI:

Se redeschide traficul pe podul peste râul Arieș de la Turda, amplasat pe DN 1

Consiliul Concurenței analizează preluarea Augsburg International Impex de către Autonet Group Holding

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu...

Vâlcea
Infrastructură

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

Executivul urmează să aprobe în ședința de vineri, prin Hotărâre de Guvern,...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...