Deputatul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a afirmat că proiectarea Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov este blocată, în condițiile în care ”de 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie”.
”În 2021, trebuia să avem – conform calendarului contractual – traseul final aprobat și bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 și faza 2. În plus, și investigațiile de teren preliminare trebuiau realizate deja”, a mai spus fostul ministru.
Acesta subliniază că pe data de 14 septembrie, ar fi trebui finalizată analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC 1).
”Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt, cu termene urmărite și ședințe de progres. Acum, pare că Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale. Să aibă legătură asta cu numirea de către PNL ca președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR a omului lui Dan Voiculescu, chiar fostul director general timp de 6 ani al firmei Consitrans?”, se întreabă Cătălin Drulă.
Cheltuielile necesare pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul de autostradă Ploiești – Comarnic – Brașov se ridică la 57.527.000 lei cu TVA, urmând a fi finanțate din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.
Autostrada București – Brașov, conform Studiului de Fezabilitate este împărțită în 5 sectoare:
- sector 1 Bucuresti – Ploiesti (65 km);
- sector 2 Ploiesti – Comarnic (45,6 km);
- sector 3 Comarnic – Predeal (36,2 km);
- sector 4 Predeal – Cristian (21,8 km) si racordarea autostrazii la reteaua de drumuri existente;
- sector 5 Cristian – Ghimbav (4,7 km).
Tronsonul Ploiești – Comarnic – Brașov este format din sectoarele 2, 3, 4 și 5.
Pe 11 martie 2021 a fost dat startul pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov (A3), odata cu înmânarea Ordinului de Începere pentru completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate și pentru elaborarea Proiectului Tehnic.
Demersul se înscrie în seria procedurilor iniţiate în urma semnării în data de 12 februarie 2021, de către CNAIR cu Consitrans a contractului pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Ploieşti-Braşov”.
Studiul de Fezabilitate are în vedere o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani şi investigaţii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde şi o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu şi realizarea unui model financiar al proiectului.
CITEȘTE ȘI:
Se redeschide traficul pe podul peste râul Arieș de la Turda, amplasat pe DN 1
Comentați?