Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat că a fost emisă autorizaţia de construire pentru ultimii 15 kilometri de drumuri de legătură cu Podul suspendat de la Brăila, fiind evitat astfel scenariul ”muzeu”, în care investiția nu putea fi deschisă traficului din cauza lipsei căilor de acces.
Primii 6 km de drumuri de legatura au fost autorizați pe data de 4 martie.
”La început de mandat spuneam că, din cauza întârzierilor din trecut, exista riscul ca Podul de la Brăila să rămână ”muzeu”. Începuse construcția podului, dar drumurile de legătură nu fuseseră începute în același timp și nu aveau nici măcar autorizație de construire. Am mai spus și că ne vom lupta ca să nu se întâmple acest scenariu nefericit. Azi am făcut un mare pas către evitarea scenariului “muzeu”, prin emiterea autorizației de construire pentru cei 15 km de drum nou, care fac parte din această investiție, pe baza documentației tehnice la care a lucrat constructorul în aceste luni”, a precizat ministrul Transporturilor.
Potrivit acestuia, la sfârșitul anului viitor, podul se va deschide traficului din prima zi, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila – DN 22 (Smârdan-Măcin). ”Acum așteptăm ca firma de construcții să se apuce în forță de lucrările la drumurile de legătură”, a adăugat Cătălin Drulă.
Săptămâna trecută, a început ridicarea platformei de lucru. Operațiunea va dura două luni și jumătate, urmând să fie instalate cele două cabluri principale de oțel peste pod, care vor susține tablierul. Cablurile cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.
Podul suspendat de la Brăila va avea o deschidere centrală de 1120 de metri și o lungime totală de 2 km.
CITEȘTE ȘI:
CNSU a actualizat lista ţărilor cu risc epidemiologic ridicat. Marea Britanie, în Zona galbenă
După primele 4 luni, deficitul bugetar a ajuns la 1,81% din PIB
Comentați?