Advertisement

dreptul de a conduce
Home Administrare flote Juridic Când ar putea pierde șoferii dreptul de a conduce la nivelul întregii UE

Când ar putea pierde șoferii dreptul de a conduce la nivelul întregii UE

Infracțiunile rutiere grave, cum ar fi viteza excesivă sau conducerea în stare de ebrietate, ar trebui să ducă la interzicerea dreptului de a șofa la nivel european, a arătat Parlamentul European.

În prezent, în cazul în care un conducător auto își pierde permisul în urma unei infracțiuni rutiere într-o altă țară din Uniunea Europeană decât cea care i-a eliberat permisul, sancțiunea se va aplica, în majoritatea cazurilor, numai în țara în care a fost comisă infracțiunea și nu implică restricții în restul UE.

Pentru a se asigura că suspendarea, restricționarea sau retragerea permisului de conducere a unui nerezident se aplică în toate țările UE, noile reguli cer ca această decizie să fie transmisă țării UE care a eliberat permisul de conducere.

Europarlamentarii propun să se adauge conducerea fără permis valabil pe lista infracțiunilor rutiere grave, cum ar fi conducerea în stare de ebrietate sau accidentele rutiere soldate cu morţi, care ar declanșa schimbul de informații privind pierderea dreptului de a șofa.

Conducerea cu 50 km/h mai peste limita de viteză este, de asemenea, una dintre infracțiunile rutiere grave care ar putea duce la la pierderea permisului.

Eurodeputații au stabilit o limită de viteză mai mică pentru zonele rezidențiale, ceea ce înseamnă că șofatul cu 30 km/h peste limita de viteză, pe acele drumuri, ar putea duce la pierderea permisului de conducere sau suspendarea acestuia.

Parlamentul European sugerează să se stabilească un termen de 10 zile lucrătoare pentru ca țările UE să se informeze reciproc cu privire la deciziile privind pierderea dreptului de a conduce șoferului și un alt termen de 15 zile lucrătoare pentru a decide dacă această măsură se va aplica la nivelul UE. Șoferul în cauză ar trebui să fie informat cu privire la o decizie finală în termen de 7 zile lucrătoare, adaugă europarlamentarii.

„Sunt convins că această directivă nu numai că va contribui la reducerea numărului de accidente rutiere, dar va contribui, de asemenea, la o mai bună conştientizare în rândul cetăţenilor cu privire la conducerea mai responsabilă şi la dorinţa de a respecta normele şi de a accepta consecinţele încălcării acestora, indiferent unde conduc aceştia în UE”, a declarat raportorul PE, eurodeputatul bulgar Petar Vitanov (S&D).

Proiectul de norme privind efectul la nivelul Uniunii Europene al anumitor interdicții de a conduce a fost adoptat cu 372 de voturi pentru, 220 împotrivă și 43 de abțineri. Parlamentul European și-a încheiat prima lectură și, întrucât Consiliul nu și-a adoptat încă poziția, viitorul Parlament, care va fi ales în iunie 2024, va continua dezbaterile la această lege.

Normele privind interdicţia de a conduce vehicule fac parte din pachetul privind siguranţa rutieră prezentat de Comisie în martie 2023. Acesta conţine, de asemenea, schimbul transfrontalier de informaţii în legătură cu regulile în materie de infracţiuni al codul rutier, care sunt în prezent în negociere cu Consiliul. Pachetul urmăreşte să îmbunătăţească siguranţa tuturor participanţilor la trafic şi să se apropie cât mai mult posibil de obiectivul zero decese în transportul rutier din UE până în 2050 („Vision Zero”).

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Tot ce trebuie să știi despre setul de anvelope de iarnă: ghid complet pentru alegerea, instalarea și întreținerea acestora

Jocurile de cazino întâlnesc literatura

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Săptămâna de muncă de 4 zile
Juridic

Săptămâna de muncă de 4 zile în România: cum se aplică și ce avantaje are

În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională...

permisele de conducere
Juridic

Șoferii sunt anunțați prin SMS și e-mail când le expiră permisele de conducere

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculari a lansat, în luna iulie...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...