Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului ”Drum de mare viteză Bucureşti – Giurgiu” include elemente inovatoare, precum modelarea 3D, cerinţă în premieră pentru un astfel de document aferent unei lucrări de infrastructură mare, a transmis, vineri, Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR).
”Modelarea BIM reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente şi informaţii pentru planificarea, proiectarea, execuţia şi gestionarea construcţiilor şi a infrastructurii. Am discutat cu proiectanţii despre această cerinţă a CNIR în caietul de sarcini, iar includerea cerinţelor BIM şi open BIM este un pas necesar pentru derularea proiectelor de infrastructură rutieră la cele mai înalte standarde şi în concordanţă cu cerinţele pieţei de profil”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Reprezentanţii CNIR au avut o întâlnire de lucru cu proiectanţi consacraţi în domeniul drumuri, poduri, geotehnică, reprezentanţi ai mediului academic şi ai Asociaţiei BIMTECH/building SMART România, cu ocazia finalizării consultării publice pentru Caietul de Sarcini al Drumului de Mare Viteză Bucureşti – Giurgiu.
Pe data de 25 iulie 2024, CNIR a lansat în consultare Caietul de sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteză Bucureşti – Giurgiu. Licitaţia urmează să fie lansată până la sfârşitul acestui an.
Studiul de Fezabilitate, a cărui durată este de 16 luni, va stabili profilul (autostradă sau drum expres) traseul şi structura, precum şi conexiunile cu alte obiective de investiţii. Finanţarea este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.
CITEȘTE ȘI:
AutoExpert Media va reprezenta România în juriul Car of the Year
Prețul bateriilor pentru modelele hibride și electrice Dacia
Comentați?