Advertisement

BYD
Home Miscellanea Business BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează să-și atingă țelul făcând două lucruri mai bine decât concurenții săi autohtoni: înțelegerea Europei; și devenind european. „Avem răbdare și construim pe termen lung”, a spus vicepreședintele BYD, Stella Li, într-un interviu acordat publicației Le Journal de l’Automobile.

BYD construiește deja o fabrică în Ungaria. Producția era programată să începă până în 2026, dar a fost devansată până la sfârșitul anului 2025. O a doua fabrică, înființată în Turcia, va răspunde cererii locale și europene, pe care constructorul chinez o estimează în creștere, în condițiile în care nu exclude posibilitatea înființării unei a treia fabrici în Europa, dacă va fi nevoie. Fiecare fabrică are capacitatea de a produce 150.000 de mașini pe an, BEV și PHEV. Aceasta ar duce la o capacitate totală anuală de 450.000 de unități.

În mod clar, această strategie este un răspuns la introducerea de către UE a taxelor vamale suplimentare pentru vehiculele electrice fabricate în China. „Politicienii reacţionează exagerat la sosirea producătorilor chinezi”, spune Stella Li. „Aceasta este exact ceea ce au experimentat producătorii auto japonezi în anii ’70 și ’80, iar după ei, coreenii. Astăzi, nimeni nu pune la îndoială prezența lor în Europa. Vrem să realizăm același lucru, prin înrădăcinarea în Europa și devenind o companie locală.”

Aceasta include și cunoașterea complexității pieței europene – sau mai degrabă a piețelor: „Există la fel de multe modele de consum și sisteme de impozitare câte țări sunt. Asta înseamnă că va trebui să convingem clienții țară cu țară”, explică vicepreședintele BYD.

După ce a sponsorizat mega-evenimente, precum Euro 2024 din Germania, BYD se va concentra acum pe comunicarea tehnologiei și calității serviciilor sale. În 2025, intenționează să lanseze încă patru sau cinci modele, care vor fi adăugate celor șase deja prezente astăzi pe piața europeană, iar în 2026, va utiliza modele de marketing concepute special pentru Europa.

Nu în ultimul rând, ca parte a drumului său către succes, BYD intenționează să se concentreze pe asigurarea unor valori reziduale ridicate și pe segmentul flotei corporative.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

BYD și Uber au încheiat un acord global pentru 100.000 de vehicule electrice

 

Un nou record mondial pentru cea mai lungă distanță parcursă cu un vehicul electric: 916 km

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

eldrive
Business

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia BERD – Eldrive Holding – Renalfa Solarpro Group

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare...

draghi
Industrie auto

Raportul Draghi avertizează UE că deciziile sale duc la slăbirea industriei auto

În raportul său despre competitivitatea europeană, fostul președinte al Băncii Centrale Europene...

Toyota
Flotă verdeIndustrie auto

Toyota reduce cu o treime producția de mașini electrice

Pentru a face față încetinirii vânzărilor de mașini electrice din Europa și...

volvo
Business

Volvo renunță la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030

Compania auto Volvo a anunțat că și-a abandonat obiectivul de a produce...