Bosch își menține direcția în timpul crizei coronavirus și obține rezultate pozitive

În anul fiscal 2020, Grupul Bosch a obținut un rezultat pozitiv, în ciuda impactului crizei cauzate de coronavirus și a scăderii producției de autovehicule. De fapt, furnizorul de tehnologie și servicii a avut rezultate mai bune decât cele preconizate inițial.
bosch

Conform cifrelor preliminare, câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro. Astfel, marja EBIT estimată se apropie de 2,5 procente. După ajustarea pentru cheltuielile de restructurare, valoarea EBIT estimată ajunge la 3,3 miliarde de euro – o marjă de aproximativ 4,5 procente. Vânzările totale ale Grupului Bosch s-au ridicat la suma de 71,6 miliarde de euro: o scădere de 4,4 procente față de anul anterior, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar.

„În ciuda impactului pandemiei, am putut obține un rezultat pozitiv neașteptat. Înainte de toate, trebuie să le mulțumim angajaților noștri pentru angajamentul lor extraordinar,” a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în cadrul prezentării rezultatelor preliminare. De asemenea, acesta a adăugat că ampla diversificare și amprenta globală a companiei și-au dovedit valoarea. „Prin investirea în zone de importanță pentru viitor, precum mobilitatea sustenabilă, Internetul lucrurilor și inteligența artificială, ne extindem și mai mult rolul de lider în inovație.” Bosch consideră că mai ales AIoT – combinația dintre inteligența artificială (IA) și Internetul lucrurilor (IoT) – va crea oportunități de creștere pe piețe care valorează miliarde. „Ne dorim să devenim un lider în materie de AIoT”, a declarat Denner. „Datorită cunoștințelor noastre solide în diferite domenii și expertizei vaste în electronică și software, dispunem de mai multe resurse decât majoritatea concurenților noștri.”

Acțiuni decisive – fluxul de numerar ridicat disponibil asigură libertate financiară

După ce vânzările Bosch s-au prăbușit în urma închiderii activității în primăvară, ce a afectat nenumărate țări și industrii, acestea au recuperat mult teren în a doua jumătate a anului 2020. „Suntem foarte mulțumiți de modul în care activitatea a decurs, în general, în 2020, în ciuda crizei,” a declarat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședinte al consiliului de administrație.

„Am luat rapid măsuri pentru a ne alinia costurile și cheltuielile de capital la scăderea vânzărilor – fără a neglija noile domenii de activitate promițătoare.” Drept urmare, Bosch a generat un flux de numerar disponibil de aproximativ 5 miliarde de euro, cel mai mare nivel din istoria companiei, asigurând astfel suficientă libertate financiară pentru companie pe perioada crizei. Cu o rată a cheltuielilor de capital de aproximativ 5 procente, Bosch a putut economisi aproximativ un miliard de euro în numerar, prin comparație cu anul anterior.

Creștere sustenabilă – cu ajutorul neutralității din punct de vedere al impactului asupra climei și al electromobilității

În ciuda crizei, Bosch continuă să își concentreze strategia asupra domeniilor importante pentru viitor, cu un accent sporit pe practicile comerciale sustenabile. Compania a realizat un obiectiv semnificativ în primăvara anului 2020, când, nedescurajată de pandemie, a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei în toate cele 400 de locații ale sale din întreaga lume.

bosch
Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH (dreapta) și Prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședinte al consiliului de administrație (stânga)

 

„Ne-am ținut de cuvânt. Conform calculelor pregătite la nivel intern, Bosch a devenit prima întreprindere industrială cu prezență la nivel mondial care a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei în primăvara anului 2020 – mai devreme, cu mai puține decalări și mai rentabil decât era planificat,” a afirmat Denner, explicând faptul că în prezent se desfășoară un audit independent. De asemenea, a reafirmat și următorul obiectiv Bosch, respectiv reducerea de 15 procente a emisiilor de CO2 de-a lungul lanțului de aprovizionare, până în 2030.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Supergaz, reprezentant oficial pentru instalatiile GPL PRINS in Romania

Toyota începe construcția propriului oraș-inteligent, Woven City

A fost emis ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a Podului de la Cernavodă

 

 

 

Adaugati comentariu