Advertisement

avtovaz
Home Piaţa auto Industrie auto AvtoVAZ opreşte exporturile Lada către Europa

AvtoVAZ opreşte exporturile Lada către Europa

Înăsprirea standardelor de mediu a determinat compania AvtoVAZ să oprească temporar exporturile de autovehicule către UE, însă, simultan, constructorul auto rus  planifică livrări către noi pieţe asiatice, pentru a menţine creşterea puternică a veniturilor din vânzările generate de exporturi.

În 2018, AvtoVAZ a exportat în UE peste 5.000 de modele Lada, principalele pieţe fiind:

  • Letonia – 3.200 unităţi
  • Slovacia – 609 unităţi
  • Ungaria – 454 unităţi
  • Estonia – 333 unităţi
  • Bulgaria – 306 unităţi
  • Lituania – 132 unităţi

Potrivit companiei, vânzările în Europa au fost afectate de faptul că Germania şi Olanda nu au mai importat Lada anul trecut, cele două state fiind, în anii precedenţi, două dintre cele mai mari pieţe de desfacere. Acest lucru se datorează faptului că modelele se află acum în afara legislaţiei UE privind emisiile de CO2, care impun ca vehiculele să emită sub 120g CO2/km.

Modelele Avtovaz au emisii cuprinse între 138g CO2/km şi 216g CO2 / km, ceea ce înseamnă că eventualii cumpărători ar trebui să plătească o taxă de 2 euro pe an pentru fiecare gram de CO2 pe kilometru emis peste standard.

Cu toate acestea, în timp ce exporturile către anumite ţări din UE au încetat, compania se aşteaptă ca exporturile să crească în 2019, datorită pătrunderii pe noi pieţe. În plus, constructorul auto rus intenţionează să revină pe piaţa europeană în câţiva ani, cu un nou model, fiind susţinut de Alianţa Renault-Nissan.

AvtoVAZ (cunoscută anterior ca VAZ – Uzina de Automobile Volga) este deţinută în proporţie de 96,6% de Alliance Rostec Auto, compania mixtă în care producătorul auto francez Renault deţine un pachet de control de 67,61% din acţiuni. Rostec este un conglomerat, deţinut integral de statul rus, care administrează 14 holdinguri formate din 700 de companii.

Constructorul rus produce atât modele Lada (Niva 4×4, Niva Urban, Granta, Largus Vesta, XRAY), cât şi modele Renault, Nissan şi Datsun, precum Nissan Almera (din 2012), Dacia Logan (din 2013) sau Datsun on-Do (din 2014).

 

Citişi continuarea pe www.autoexpertindustry.ro

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

continental
Industrie auto

Sediile Continental România se implică durabil în dezvoltarea mediului universitar din țară

Continental, companie tehnologică, s-a implicat activ și în an acest an și...

Industrie auto

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele. De-a...

carlos tavares
Industrie auto

Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa

La fel ca alți producători aflați în dificultate în 2024 din cauza...

Bosch
Industrie auto

IAA Transportation 2024: Bosch se dezvoltă cu software și tehnologie pentru camioane și furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia...