Advertisement

Jogger
Home Piaţa auto Autoturisme Aventură cu Dacia Jogger. Acasă, în natură

Aventură cu Dacia Jogger. Acasă, în natură

Cel mai hoinar model Dacia, versatilul Jogger, a primit toate accesoriile necesare pentru a-l transforma într-o garsonieră ambulantă. Iar noi am acceptat provocarea de a-l scoate la o tură în natură.

Și SUV, și break, și poate chiar un pic monovolum. Dacia a forțat granițele și a împins Joggerul la limita dintre toate aceste clase, cu un singur scop, acela de a aduna cumpărători din toate trei. Iar cum cea mai simplă descriere care li se potrivește celor luați în colimator este „familiști aventurieri“, următoarea mutare a Daciei a fost extrem de firească. I-a adăugat lui Jogger un pat, un cort, un portbagaj suplimentar și o pereche de trepte laterale aidoma celor cu care sunt echipare off-roaderurile. Fiecare dintre ele are un rost și toate se completează firesc între ele.

Jogger
Fotografii de Bogdan Paraschiv

„Ce-a fost prima dată, patul sau cortul?“ O dilemă la care specialiștii de la AutoExpert răspund: fără tăgadă, patul! Este rezultatul firesc al celor 1.819 l obținuți prin rabatarea banchetei. Cum altfel să-i umpli decât cu… un pat? E al naibii de ușor de asamblat, pentru că are trei segmente moi de saltea și două apendice din burete, plus elementele structurale. Doar extinderea structurii din portbagaj către habitaclu cere aportul celei de-a doua persoane, în rest toți pașii putând fi făcuți de capul familiei, fără ajutor. Rezultatul final este un pat de 1,90 × 1,30 m, adică arhisuficient pentru două persoane. Iar dacă ai chef de nebunii, află că îți rămân minimum 60 cm deasupra capului, deci utilizează-i judicios și nu te lăsa dus de val! Și cum nu-i frumos să te lași pradă instinctelor în văzul lumii, e musai să comanzi și rulourile opace, de 200 de euro, pentru toate geamurile, care nu numai că fac întuneric în mașină, dar păstrează și intimitatea.

Jogger
Pat cu ladă dedesubt, cămară pe mașină, cameră în spate: bun-venit în garsoniera Jogger!

E important că poți scoate oricând lada cu tot cu pat, lăsând disponibil tot spațiul pe care îl avea Jogger înainte. De exemplu, eu am avut versiunea cu= șapte locuri, ale cărei scaune din spate fuseseră scoase. Deci, din câteva mișcări, reînvii latura de van, în detrimentul celei de camper. Acum, că ți-ai luat pat de 1.490 de euro, se naște întrebarea la ce garsonieră ai mai văzut tu pat în spatele ușii de la intrare. Nu se cade, tocmai de aceea Dacia îți pune la dispoziție și un hol la picioarele patului. Adică, un cort, pentru 380 de euro. E suficient de mare pentru a găzdui trei persoane, dar se face mic, mic de tot, astfel că încape într-o husă cu fermoar și toarte, ușor de cărat de oricine. Însă nu oricine poate să-l monteze. Ai nevoie de răbdare și de cel puțin două persoane dibace, pentru că sunt multe piese, iar cortul e lung de 4,6 m și, împreună cu mașina, măsoară 10,1 m! Sigur, dac-ai avut puzzle-uri când erai mic, când ești mare doar te joci. Dar eu și al nostru fotograf (aparent) n-am avut, așa că a durat mai bine de o oră să-l întindem. Și, colac peste pupăză, nici n-a ieșit fix ca-n Neckerman (aviz bătrânilor!).

Jogger

Acum, dacă lada din portbagaj mai lasă liberi pentru bagaje doar 220 l din cei 607 de sub ruloul versiunii cu cinci locuri sau 595 de sub cel al versiunii cu șapte, o să ai nevoie de un portbagaj suplimentar. Și ghici ce? Dacia știe asta, așa că s-a conformat și a introdus în oferta de accesorii un portbagaj de plafon care-ți scoate din cont 500 de euro, dar îți introduce în schemă 480 de litri. Se închide cu cheie, iar barele pe care îl montezi vin odată cu mașina, datorită sistemului inovator gândit de Dacia, care le transformă în 5 minute din longitudinale în transversale. Sau, în locul lui, poți comanda un portbagaj flexibil Ranger, de 280 l, la 274 de euro.

Pe scurt, indiferent pe care l-ai alege faci o investiție decentă, iar dacă-ți comanzi și pragurile laterale de 558 de euro, ajungi să ai și un acces extrem de facil la bagajele de pe plafon.

Jogger

Pe lângă toate accesoriile de mai sus ale Daciei Jogger, ți-aș recomanda și un set de anvelope mai aderente, pentru că cele cu care vine din fabrică, Continental EcoContact 6, sunt optimizate pentru consum. Or, din moment ce ți-ai tras cort și pat, e clar că înclinațiile tale se extind dincolo de asfalt. Iar pe teren alunecos, fără un set de pneuri capabile, nici sistemul Extended Grip, care permite roților să patineze un pic pentru a scoate mașina de pe suprafețe dificile, nu te va ajuta, cu toți cei 20 cm ai gărzii la sol!

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, februarie 2024)

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Unirii A8. Construcția lotului Miercurea Nirajului – Sărăţeni intră în licitație

Construcția șoselei de mare viteză Craiova – Târgu Jiu va costa 16,53 mld. lei

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Swift
Autoturisme

Test cu Suzuki Swift. Sho-Sho-Kei-Tan-Bi

Swift este unul dintre cele mai longevive și apreciate modele ale producătorului...

Autoturisme

Ce înseamnă cu adevărat un SUV? Află caracteristicile acestei clase

SUV este acronimul de la Sport Utility Vehicle și este o clasă...

Marco Polo
Autoturisme

Marco Polo, globetrotter-ul Mercedes-Benz, a împlinit 40 de ani

Încă din 1984 autorulota compactă Mercedes-Benz Marco Polo a stabilit standarde în...

Suzuki
Autoturisme

Sisteme 4×4 Suzuki. Suflete hoinare

Nicăieri în industria auto, n-o să găsești o ofertă atât de variată...