Pe Autostrada Sibiu – Pitești A1, constructorul italian Webuild realizează ultimele lucrări înaintea deschiderii circulației, la finalul lunii mai, pe ultimii 14,65 km ai secțiunii 5 Pitești – Curtea de Argeș, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Anul trecut a fost deschisă circulația pe aproximativ jumătate din această secțiune de autostradă (15,7 km) între Bascov și nodul rutier Băiculești, iar luna viitoare traficul va fi posibil și pe ultimii 14,65 km, între nodul rutier Băiculești și Curtea de Argeș.
”Practic, din luna mai 2025, se va putea circula pe autostradă, de la Curtea de Argeș la București, pe o distanță de aproximativ 140 km”, a explicat directorul general al CNAIR.
În paralel, continuă lucrările pe secțiunile 2, 3 și 4, astfel încât în anul 2028 să se circule pe întreaga autostradă Sibiu – Pitești (122,11 km). Secțiunea 1 Sibiu – Boița, cu o lungime de 13,17 km, a fost deschisă traficului rutier în decembrie 2022.
Pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, la primul tunel forat de autostradă din România (1,35 km), s-a realizat, în martie 2025, străpungerea galeriei Daniela, iar miercuri, 16 aprilie, va fi străpunsă și cea de-a doua galerie, Alina.
La secțiunea 3 Cornetu – Tigveni urmează să înceapă lucrări pe 10 km din cei 37,40 km ai acesteia, după avizarea primei etape Proiectului Tehnic: lucrări la partea de drum, relocări, lucrări de consolidare, lucrări la structuri (18 viaducte și 1 structură casetă). ”După ce Antreprenorul va transmite întregul Proiect Tehnic de Execuție, vor demara lucrări și pe celelalte sectoare ale șantierului”, a precizat Cristian Pistol
Pe secțiunea 2 Boița – Cornetu, au început încă de anul trecut lucrările la viaductul dintre km 13 și km 14, iar stadiul fizic a ajuns deja la aproape 24 %. Pentru restul sectoarelor se desfășoară acum perioada de proiectare, iar după aceea, gradual, pe parcursul acestui an, se va lucra pe toți cei 31,33 km.
CITEȘTE ȘI:
Impactul tehnologiilor emergente asupra transformării economice. Studiu EY România
ACAROM: Producția de mașini din România a scăzut cu 11% în primul trimestru
Comentați?