Advertisement

Cornetu – Tigveni
Home Infrastructură Autostrada Sibiu-Pitești. 15 oferte pentru construcția Secțiunii 3 Cornetu – Tigveni

Autostrada Sibiu-Pitești. 15 oferte pentru construcția Secțiunii 3 Cornetu – Tigveni

Ministerul Transporturilor a anunțat că au fost depuse un număr de 15 oferte pentru procedura de atribuire a contractului ,,Proiectarea şi Execuţia Autostrăzii Sibiu – Pitești, Secțiunea 3: Cornetu – Tigveni”.

Astfel, până la termenul limită au depus oferte următorii agenți economici:

  1. Asocierea Strabag -Acciona Construccion
  2. Asocierea Aktor – Rizzani de Eccher
  3. Asocierea Astaldi – Tancrad
  4. Impresa Pizzarotti & C
  5. Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme
  6. China Civil Engineering Construction Corporation – China Railway
  7. China Communications Construction Company – Dimex-2000 Company
  8. China State Construction Engineering Corporation
  9. Hunan Provincial Communications planning, Survey & Design Institute Co.
  10. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret
  11. Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret – Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi – Yapi Merkezi İnşaat ve Sanayi – Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt
  12. Mapa Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi – Cengiz Insaat Aanayi ve Ticaret
  13. Power Construction Corporation of China – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi ve Ticaret – Powerchina Roadbridge group Co.
  14. Rec Uluslararasi İnşaat Yatirim Sanay ve Ticaret Anonim Sirketi – Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret ve Sanayi
  15. Tekfen İnşaat ve Tesisat (Tekfen Construction & Installation Co.) – Dogus Insaat ve Ticaret

“Autostrada Sibiu-Pitești mai face un pas important. Mă bucură interesul constructorilor pentru secțiunea 3 din acest important proiect de infrastructură rutieră și îi asigur pe toți că anii care vor veni vor fi anii investițiilor, vor fi anii dezvoltării infrastructurii de transport”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Valoarea estimată a contractului este de 5,32 miliarde de lei fără TVA.

Durata contractului este de 14 luni pentru perioada de proiectare, 59 luni pentru perioada de execuţie şi 60 luni pentru perioada de garanţie a lucrărilor.

Traseul are o lungime de 37,4 km.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Principalele lucrări ale acestei secţiuni sunt:

  • 95 de poduri și pasaje
  • Tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
  • Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
  • Ecoduct în zona localităţii Călineşti

”Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, a precizat Ministerul Transporturilor.

Cele 5 secţiuni de pe Autostrada Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului IV Paneuropean.

Șoseaua de mare viteză, care va traversa judeţele Sibiu, Vâlcea şi Argeş, va avea 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri si 8 noduri rutiere.

De-a lungul întregii Autostrăzi Sibiu – Pitești se vor monta garduri inalte de 3 metri, care sa nu permita accesul pe carosabil al animalelor mari, cum ar fi ursii.

Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa (14,15 km)
Prima secţiune din Autostrada Sibiu – Pitești a fost împărţită, iniţial, în 2 loturi:

  • Lot 1 (13,7 km). CNAIR a semnat la finalul lunii martie 2020 ordinul de începere a lucrărilor. Contractul de proiectare şi execuţie pentru acest lot, cu o valoare de 612,64 milioane de lei, fără TVA, a fost încheiat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi compania Porr Construct. Potrivit prevederilor contractului, a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni ca perioadă de execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioadă de garanţie. Potrivit ministrului Transporturilor, în prezent progresul fizic este de peste 20%.
  • Lot 2 (980 m). Despre Lotul 2, se ştie doar că studiile sunt incomplete, iar CNAIR a hotărât construcţia sa împreună cu cea secţiunii 2.

Secţiunea 2 Boița – Cornetu (30,35 km) şi Secţiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km)
Cele două secţini sunt cele mai dificile din întregul proiect, din cauza complexităţii lucrărilor.
Aceste sectoare traverseaza Valea Oltului, Valea Baiasului si Valea Topologului, reprezentand zona cea mai dificila din punct de vedere geologic din autostrada.

Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km)
În data de 29 august 2019, a avut loc depunerea celor 10 oferte pentru atribuirea contractului, valoarea acestuia fiind de 2 mld. de lei fără TVA. Durata este de 60 luni din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 luni perioada de execuţie.
Pe traseul Secţiunii 4 se va construi Tunelul Momâia (1,35 km), care implică alte lucrări tehnice complexe.
Din august 2019 şi până acum, CNAIR nu a mai reuşit să evaluze ofertele şi să desemneze un câştigător al licitaţiei.

Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km)
CNAIR a semnat la începutul lunii mai 2020 contractul de proiectare şi execuţie cu Astaldi (Italia).
Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei (fără TVA), finanţarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuţia lucrărilor.
Perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de Astaldi este de 120 de luni (10 ani).
Traseul acestei secţiuni începe în zona localităţii Curtea de Arges si contiuă paralel cu râul Argeş până la actuala centură a Municipiului Piteşti.
Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26 m lăţime.
Principalele lucrări de artă constau în construcţia a 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, 1 spaţiu de Servicii, 1 Centru de Întreţinere şi Coordonare, 1 parcare de scurtă durată.
 

CITEȘTE ȘI:

Poliția de Frontieră suplimentează personalul și numărul de artere în minivacanța de 1 Decembrie

Traficul rutier va fi restricționat două zile în Capitală, de Ziua Națională

Din 3 decembrie începe înscrierea în cadrul măsurii 3 „Granturi pentru investiţii”

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Arad-Oradea
Infrastructură

7 oferte pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea

Şapte oferte au fost depuse pentru construcţia primului lot al Drumului Expres...

Pietroasele
Infrastructură

Autostrada A7, tronsonul Pietroasele – Buzău. Traficul de pe DN 2 va fi deviat pentru construcția pasajului

Constructorul tronsonului Pietroasele – Buzău, parte din Autostrada A7 Moldova, a început...

Curtea de Argeș - Pitești
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul Curtea de Argeș – Pitești ar putea fi deschis în 2024

Circulația pe Lotul 5, Curtea de Argeș – Pitești, parte din Autostrada...

Autostrada Moldova A7
Infrastructură

Când se va circula continuu pe Autostrada Moldova A7, între Ploiești și Buzău

Pe cele trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău (63,25 km), parte...