Sunt şanse reale ca la finalul acestui an să se circule continuu pe 21 de km ai semi-inelului nordic al Autostrăzii de Centură București A0, între intersecţiile cu DN 1, A3 şi DN 2, a estimat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Potrivit acestuia, lucrările pe şantierul lotului 3 Afumaţi – Pantelimon, de pe semi-inelul de nord al Autostrăzii A0 au ajuns la un stadiu fizic de 12,5%, iar la nodul rutier cu DN 2 se înregistrează un progres fizic de 22,8%.
„Ritm bun de lucru pe şantierul lotului 3 al A0 Nord! Constructorul chinez este mobilizat în şantier cu 180 de muncitori şi 50 de utilaje şi lucrează cu prioritate pe sectorul de 2,3 km, care va asigura descărcarea traficului rutier în DN 2. Dacă se păstrează ritmul, sunt şanse reale ca la finalul acestui an să se circule continuu pe 21 de km ai semi-inelului nordic al A0, între intersecţiile cu DN 1, A3 şi DN 2”, a precizat Cristian Pistol.
Lotul 3 Afumaţi – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuţie).
Valoarea construcţiei acestui lot este de 397,99 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanţare este asigurată prin Programul Transport (PT).
Inițial, pe lotul Afumaţi – Pantelimon, a fost desemnatdrept constructor compania turcă IC Ictaș Inșaat Sanayi ve Ticaret, dar contestația companiei chineze a avut succces. CNAIR estimează că investiția va fi finalizată în luna noiembrie 2025, dat fiind faptul că proiectarea a început de abia în luna mai 2023.
Traseul acestui lot se desfăşoară pe raza judeţului Ilfov între DN 2, în dreptul localităţii Afumaţi şi DN 3 în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecţia cu DN 2 Bucureşti – Urziceni la km. 40+230 și, totodată, vor fi construite 7 pasaje, două dintre acestea având lungimi de 318,30 m, respectiv 466,50 m.
Ministerul Transporturilor a emis, în martie 2024, Autorizația de Construire pentru Etapa I: km 39+000 – km 41+230 – Nod rutier DN 2, necesară pentru începerea lucrărilor de execuție a 2,3 km. Această porțiune are prioritate pentru asigurarea descărcării traficului rutier de pe A0 dinspre A3 (Lotul 2 Nord) spre DN 2, astfel încât să se poată circula pe întregul Lot 2 Nord, finalizat, dar dat în trafic parțial la sfârșitul anului trecut.
Totodată, Primăria Afumați a emis două Autorizații de Construire, una pentru amenajarea organizării de șantier și una pentru construirea unui sens giratoriu provizoriu pe DN 2, în scopul asigurării legăturii rutiere între A0 și DN 2.
„Inelul de Centură al Capitalei este un proiect extrem de important pentru dezvoltarea economică a României în ansamblu, dar şi a regiunii Bucureşti – Ilfov unde este concentrat aproximativ 25% din PIB-ul naţional”, a mai arătat șeful CNAIR.
Autostrada de Centură Bucureşti Nord (49,6 km) este împărțită în patru loturi:
– Lotul 1 Dragomirești – Corbeanca (17,5 km). Termen estimat – trimestrul III 2026;
– Lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 km). Circulația a fost deschisă în luna noiembrie 2023;
– Lotul 3 Afumaţi – Pantelimon (8,6 km). Termen estimat pentru întregul traseu – luna noiembrie 2025;
– Lotul 4 Pantelimon – Autostrada A2 (4,5 km). Deschiderea circulației este prevăzută la finalul lui 2024.
CITEȘTE ȘI:
10 oferte depuse pentru construcţia a trei noduri rutiere pe autostrăzile A1, A2 şi A3
Comentați?