Automobilele istorice intră în prima competiţie de viteză

Comisia Naţională pentru Automobile Istorice de Competiţie din cadrul Federaţiei Române de Automobilism Sportiv organizează în premieră pentru România o competiţie de viteză pe circuit dedicată automobilelor istorice.
istorice

Noul campionat va fi alcătuit din patru etape, primele două urmând a se desfăşura în zilele de 28 şi 29 aprilie, pe circuitul Motorpark România (în apropierea localităţii Adâncata).

Concursul va avea două categorii, pentru a permite participarea unui număr cât mai mare de vehicule la start. Pentru cele echipate pentru întreceri automobilistice, va exista categoria „Viteză pe circuit”, iar pe lângă antrenamente libere şi antrenamente oficiale cronometrate va exista câte o manşă finală pentru fiecare etapă, în care automobilele se vor duela umăr la umăr pe parcursul a 5 tururi de circuit.

Pentru automobilele care nu sunt echipate cu sisteme de siguranţă, dar sunt atestate ca vehicule istorice, a fost gândită categoria „Regularitate pe circuit”. Practic, participanţii la această categorie vor avea de efectuat mai multe tururi de circuit pe parcursul cărora vor trebui să obţină timpi cât mai apropiaţi de un timp etalon stabilit individual. Câştigător va fi pilotul care va avea un ecart cât mai mic între tururile parcurse. Categoria „Regularitate” va avea trei clase: Sedan, Cabriolet, Coupe.

Pe circuitul Motorpark vor putea fi văzute la lucru mărci de prestigiu precum Porsche, De Tomaso Pantera, Alfa Romeo, Mercedes-Benz, Ford, Fiat Abarth, MG, BMW, Chevrolet, chiar şi Dacia 1100.

Printre surprizele pregătite de organizatori se numără o demonstraţie pe circuit a unui Bentley construit în anul 1927 special pentru cursele de Grand Prix ale vremii. Poreclit „The Other Gun”, maşina cu un trecut glorios va efectua câteva tururi de circuit duminică, într-una dintre pauzele dintre manşe, pentru a le oferi spectatorilor o mostră din parfumul curselor de altădată.

Printre participanţii la categoria Regularitate pe circuit se va număra şi Dani Oţil, care va încerca să obţină un punctaj cât mai bun la volanul unui Porsche 356 B din 1963.

Accesul spectatorilor în incinta circuitului Motorpark România (DN 101B) va fi gratuit în ambele zile de concurs.

 

 

Adaugati comentariu