Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) acuză nerespectarea protocolului semnat în decembrie cu ASF si companiile de asigurări care ar limita creşterea RCA la cel mult 50% faţă de iunie 2015 şi susţine că poliţele s-au scumpit deja peste acest nivel.
„În cazul în care se va dovedi ca întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale”, arată reprezentanţii COTAR.
La întâlnire au participat reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, Consiliului Concurentei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu.
„Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de întelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane”, au adăugat sursele citate.
Confederaţia atenţionează, în plus, asupra altui proiect de modificare a legislaţiei, care ar fi în defavoarea cetăţenilor şi a transportatorilor.
„La întâlnirea care a avut loc ieri (luni, n.r.), 11 ianuarie 2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR (Autoritatea Rurieră Română, n.red) – respectiv DGTR – şi asumat de minister, prin care era modificatp legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că «guvernul nu are bani»”, spun reprezentanţii COTAR.
Proiectul a fost respins atât de patronate, cât şi de sindicate, însă reprezentanţii Ministerului Transporturilor au anunţat că vor trimite propunerile la Guvern, pentru aprobare.
Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări, pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi speram ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să raspunda la apel, în defavoarea românilor”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefanescu.
COTAR cere Transporturilor demiterea celor care au elaborat proiectul de ordonanţă de urgenţă.
„O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem ca şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor. Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii”, conchid reprezentanţii COTAR.
Comentați?